Właściciele konsol do gier Sony PlayStation 4 i PlayStation 5, którzy zamierzali spędzać czas grając w gry sieciowe, chwilowo stracili tę możliwość: platforma Sony PlayStation Network (PSN) przeżywa poważną awarię – gry są dostępne wyłącznie w trybie dla pojedynczego gracza.
Problem zostanie potwierdzony na stronie stanu PSN. Awaria dotknęła konsole PS Vita, PS3, PS4, PS5 oraz wersję webową. „Mogą wystąpić trudności z uruchamianiem gier, aplikacji lub funkcji online. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu tak szybko, jak to możliwe. Dziękujemy za cierpliwość” – stwierdziło Sony w oświadczeniu. W jednym z przypadków przy próbie uruchomienia gry pojawił się komunikat: „Kod błędu PS5 WS-116522-7”; a próbując wyjaśnić jego naturę, strona internetowa na platformie Sony zasugerowała: „Oprogramowanie systemowe – błąd aktualizacji”.
Właściciele konsoli nie mogą się logować, grać w gry wieloosobowe, a nawet gry dla pojedynczego gracza, które do działania wymagają logowania i połączenia internetowego; Gry offline w większości działają dobrze. Nie otrzymano jeszcze informacji o przyczynie awarii, nieznany jest także termin usunięcia błędu. Zaledwie kilka godzin temu naprawiono błąd, który powodował psucie się głównego ekranu gier na PS5, ale uważa się, że nowy błąd nie ma z tym związku.