Netflix ogłosił, że wprowadzony dwa lata temu plan oparty na reklamach osiągnął nowy kamień milowy w postaci 70 milionów subskrybentów. To duży skok w porównaniu z 40 milionami użytkowników tego planu, o których Netflix informował w maju tego roku.
Okazało się również, że plan wspierany reklamami stanowi 50% wszystkich nowych subskrypcji w krajach, w których jest dostępny. Przypomnijmy, że taryfa Netflix, która polega na pokazywaniu reklam podczas interakcji z serwisem, dostępna jest w USA, Australii, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Japonii i niektórych innych krajach od listopada 2022 roku.
Nic więc dziwnego, że plan wspierany reklamami cieszy się tak dużą popularnością, skoro Netflix świadomie zachęca klientów do korzystania z niego. Możesz oglądać treści Netflix z reklamami za 6,99 USD miesięcznie, czyli znacznie taniej niż najtańszy plan bez reklam. Firma uatrakcyjniła także plan wspierany reklamami, dodając obsługę wyższych rozdzielczości i szereg innych funkcji.
Netflix uruchomił już wcześniej w Kanadzie własną platformę reklamową, która w przyszłym roku powinna stać się dostępna na całym świecie. W zeszłym miesiącu spółka odnotowała wzrost łącznej liczby abonentów do 282,7 mln.