Pierwszy światowy statek z Capture CO2 z własnych wydechów wkrótce pójdzie na morze

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Solvang Norwegian Shipping Company jest gotowy do testów morskich pierwszego naczynia na świecie, wyposażonego w system przechwytywania i magazynowania dwutlenku węgla wydanego przez własne silniki. Wysyłka jest przyczyną 3 % globalnej emisji antropogenicznego pochodzenia CO2. Projektowanie emisji z elektrowni statku częściowo rozwiązuje ten problem przed pojawieniem się naprawdę czystych systemów silnikowych.

Na cysternie Clipper Eris, zaprojektowanym do transportu skroplonego gazu lub chemikaliów, zakończona jest instalacja systemu przechwytywania CO -₂ w Seatrium w Singapurze. Statek wyjdzie na morze w lutym. Aby ocenić skuteczność i stosowność nowej technologii testowej, potrwają dwa lata. Według ich wyników Solvang zdecyduje się wyposażyć siedem nowych tankowców w budowie w podobne systemy.

System napadu 7 MW silnika Diesla statku uchwyci do 70 % CO2. Gazy spalinowe zostaną oczyszczone i ochłodzone do późniejszego upłynnienia dwutlenku węgla, który będzie przechowywany w balonach na pokładzie. Sama firma nie potrzebuje upłynnienia CO2, ale ma nadzieję, że w przyszłości będzie zapotrzebowanie na tę substancję w żywności, chemikalia i energetyce, w szczególności na produkcję napojów gazowanych i paliwa syntetycznego przy użyciu odnawialnych odnawialnych energia.

Domyślnie na statkach i innych obiektach przy użyciu silnych elektrowni wysokoprężnych zawsze używane są systemy oczyszczania gazów spalin – są to skrawki. Ich produkcja zajmuje się Wärtsilä. Wraz z Sintef Institute producent ten zmodernizował płuczki do pracy w systemie dwutlenku węgla w budownictwie statku. Oba systemy będą działać równolegle, zapewniając maksymalną możliwą czystość spalin.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz