W ostatnim czasie chińska firma EHang przeprowadziła loty bezzałogowe dwumiejscowej taksówki powietrznej EH216-S ze zmodyfikowanym układem napędowym. Zamiast tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych, w urządzeniu zastosowano półprzewodnikowe akumulatory litowe o około dwukrotnie większej gęstości energii. Dzięki temu pojazd mógł utrzymać się w powietrzu przez około 50 minut zamiast zwyczajowych 25. Był to także pierwszy na świecie lot samolotu z akumulatorami półprzewodnikowymi.
Podana gęstość energii akumulatorów półprzewodnikowych zbliża się do 500 Wh/kg. Anoda akumulatora jest wykonana z litu, a jako elektrolit deklarowana jest „ceramika tlenkowa”. Firma zamierza rozpocząć wyposażanie wszystkich nowych taksówek powietrznych w akumulatory półprzewodnikowe pod koniec 2025 roku. Czas w powietrzu wydłuży się z 25 do 60 minut, co zwiększy zasięg lotu z 35 do 80 km przy prędkości przelotowej 100 km/h.
Startup Shenzhen Inx Energy Technology Company opracowuje innowacyjne akumulatory półprzewodnikowe dla EHang. We wrześniu 2023 roku zawarto między nimi porozumienie o strategicznej współpracy. Oprócz znacznie zwiększonej gęstości energii, akumulatory półprzewodnikowe są łatwiejsze w obsłudze, nie zapalają się w przypadku uszkodzenia i wytrzymują imponujący zakres temperatur pracy od -40 do 150°C.
EHang jako pierwsza firma na świecie otrzymała pozwolenie na produkcję i eksploatację latających taksówek elektrycznych. Samochody są nadal produkowane dla biur podróży, ale można je kupić w sprzedaży detalicznej za 330 tys. dolarów w Chinach i 410 tys. dolarów za granicą.