Zgodnie z obietnicami, pierwsza duża łatka do historycznej gry RPG „Troubles” od rosyjskiego studia Cyberia Nova nie musiała długo czekać. Twórcy ogłosili wydanie aktualizacji 1.0.4.
Przypomnijmy, że pierwszy duży patch obiecał poprawę wydajności i ogólnego stanu technicznego „Smoota”, a także pozbycie się szeregu problemów, w tym zmniejszenie liczby awarii na komputerach PC z kartami graficznymi AMD Radeon.
Jak poinformowali twórcy w wydaniu 1.0.4, aktualizacja zawiera „ogromną liczbę poprawek i ulepszeń”. Według oficjalnej listy łatka zawiera niecałe 50 głównych zmian i „innych zmian”.
Cyberia Nova zapewniła, że w wersji 1.0.4 przeprowadziła prace nad „ogólną optymalizacją gry”, wyeliminowała błędy (w tym te zakłócające przejście), artefakty graficzne i problemy techniczne w szeregu questów.
Inne godne uwagi poprawki w aktualizacji 1.0.4:
zabici NPC w obozie milicji pod Moskwą nie będą się już odradzać po wczytaniu zapisu; „Smoot” nie będzie już zawieszał się na 10-20 sekund podczas próby otwarcia menu „Wczytaj grę” z dużą liczbą zapisów; dialogi zostały wyeliminowane z zewnętrznego hałasu; twórcy przeprowadzili „optymalizację dźwięków NPC”; autorzy poprawili animacje twarzy i ciał w filmach wprowadzających; Wczytanie zapisu nie będzie już powodować trzykrotnego zwiększenia efektów wszystkich kamieni w drzewie skórek; oglądane przez żagle statków Słońce nie będzie wydawać się kwadratowe; gracze nie będą już utykać w elementach otoczenia w lokacji „Obóz Milicji pod Moskwą”; twórcy znaleźli i wyrzucili z gry historycznie niedokładne obiekty.
W przyszłości chcą wypuszczać łatki do Troubles raz na dwa tygodnie – równolegle trwają prace nad poprawkami systemu walki, skradania się, dialogów i systemu postępów (w szczególności artefaktów).
„Kłopoty” ukazały się 4 kwietnia wyłącznie w VK Play, gdzie można je kupić za 2015 rubli. Pod koniec 2024 roku gra otrzyma „znaczne rozszerzenie”, a Cyberia Nova planuje kontynuować i rozszerzać „serię produktów o Czasie Kłopotów”.