Phil Spencer ponownie opowiada o przenośnej konsoli Xbox

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Szef działu gier Microsoftu, Phil Spencer, wypróbował wszystkie trzy najpopularniejsze przenośne komputery do gier: Asus ROG Ally, Lenovo Legion Go i Valve Steam Deck. I, jak powiedział Polygon, nadal dręczy go jedno pytanie: jak zbliżyć ich do Xboxa?

„Chcę, aby mój Lenovo Legion Go działał jak Xbox. Zabrałem [Legion Go] do GDC. Jestem w samolocie i mam listę rzeczy, które odróżniają go od Xboxa. Tu nie chodzi o markę. To raczej tak: „Czy są tam wszystkie moje gry? Czy wszystkie moje gry wyświetlają się z prawidłowymi zapisami?” Powiem, że jedną rzeczą, której tutaj nie ma – i to mnie odrzuca – jest Fallout 76. Nie ma w nim zapisu międzyplatformowego. <..> Chcę móc ładować aplikację Xbox na pełnym ekranie, ale w trybie kompaktowym. I tak, aby zawierał całą moją interakcję społeczną. Podobnie jak panel Xboxa, gdy włączam telewizor. [Ale] na tych urządzeniach” – powiedział Phil Spencer.

Według najwyższego menedżera twórcy sprzętu Xbox badają „różne kształty urządzeń i ich możliwości”, ale Microsoft pracuje nad podejściem do oprogramowania i sprzętu. Spencer ma wyczucie, jaka powinna być konsola przenośna, ale doświadczenie z konsolami pokazało, że konsumenci mogą wybrać inne marki. I dla takich graczy powinna zostać zoptymalizowana aplikacja Xbox na urządzenia przenośne – szczególnie dla tych, którzy wybrali gadżet dla Windowsa.

„Uwielbiam fakt, że Valve, Lenovo i Asus wprowadziły innowacje w nowej obudowie. Kiedy gram na tych urządzeniach, dla mnie jest to bardziej konsola niż komputer – w dziewięciu przypadkach na dziesięć. I bardziej martwię się o Windows niż o urządzenia. Sam jestem w to trochę zaangażowany. Mam listę zadań, które musimy rozwiązać” – powiedział Spencer.

Pracując w firmie Microsoft, opracował Xbox jako ekosystem konsoli i rozwiązanie programowe do uruchamiania gier w dowolnym środowisku. To samo dotyczy jego podejścia do przenośnych systemów do gier. „Z perspektywy programisty mogę w ten sposób stworzyć jedną wersję mojej gry, która będzie obsługiwała większą liczbę urządzeń i klientów. Powiedziałbym, że w przypadku graczy zmniejszy to tarcie. Jeśli więc chcę grać w gry konsolowe w podróży na urządzeniu przenośnym, nie chcę mieć możliwości kupowania urządzenia przenośnego tylko jednej marki. Prawidłowy? <..> Chcę, żeby wszystko, co robimy w obszarze sprzętu, było doskonałe. Jeśli jednak ktoś zdecyduje się dzisiaj zagrać w [coś innego], nie chcę, aby poczucie [ekosystemu] Xbox zostało dla niego zmniejszone” – powiedział Phil Spencer.

Nie zapowiedział bezpośrednio oficjalnego handhelda Xbox, ale stwierdził, że kreatywność oprogramowania Xbox powinna przełożyć się na sprzęt. Jako przykład podał platformę Nintendo Wii. „Była to innowacja sprzętowa połączona z dużą innowacją w oprogramowaniu” – podsumował szef działu gier firmy Microsoft.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz