Organy regulacyjne w Kalifornii zakazały Cruise'owi dalszego prowadzenia taksówek autonomicznych bez kierowcy z ubezpieczeniem.

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

W sierpniu tego roku Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych zezwolił firmie Cruise Automation na świadczenie całodobowego komercyjnego transportu pasażerskiego taksówkami autonomicznymi na terenie całego San Francisco. W tym tygodniu nakazano wstrzymanie tych działań do czasu zakończenia śledztwa w sprawie bezpieczeństwa takich pojazdów.

Władze Kalifornii mogły cofnąć swoje sierpniowe zezwolenie zgodnie z obowiązującymi przepisami regulującymi taką działalność, powołując się na istnienie „nieuzasadnionego ryzyka dla bezpieczeństwa publicznego”. Władze Kalifornii, od chwili uruchomienia na pełną skalę bezzałogowych taksówek wycieczkowych w San Francisco w sierpniu tego roku, wszczęły już co najmniej dwa dochodzenia w związku z incydentami, w których taksówka uderzyła odpowiednio w wóz strażacki i pieszego; w zeszłym tygodniu federalna agencja ds. agencja NHTSA, która w USA odpowiada za bezpieczeństwo na drogach. We wszystkich tych przypadkach zakładano, że Cruise dobrowolnie zawiesi funkcjonowanie taksówek autonomicznych lub zmniejszy liczbę taksówek dopuszczonych na linii, jednak ponieważ do tego pierwszego nie doszło, władze zmusiły firmę do tego z własnej inicjatywy.

Trzeba przyznać, że bezzałogowe taksówki Cruise wkrótce po rozpoczęciu operacji na pełną skalę w San Francisco zaangażowały się w szereg mniej niebezpiecznych dla innych zdarzeń, takich jak spowodowane przez nie zatory w ruchu. Formalnie władze Kalifornii nałożyły na Cruise’a obowiązek ograniczania floty bezzałogowych taksówek eksploatowanych w San Francisco o 50% tygodniowo po otrzymaniu pozwolenia na prowadzenie odpowiednich działań. Stanowy Departament Pojazdów Silnikowych przedstawił Cruise’owi zalecenia dotyczące procesu składania wniosków o wznowienie transportu bez kierowcy, natomiast testowa jazda taksówkami z ubezpieczającym kierowcą za kierownicą nadal nie jest zabroniona. Organy regulacyjne postawiły Cruise’owi szereg wymagań, bez których firma nie będzie mogła wrócić do komercyjnego funkcjonowania bezzałogowych taksówek na terenie państwa.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz