Sklepy detaliczne Apple rozpoczęły przygotowania do wdrożenia systemu bezdotykowej aktualizacji oprogramowania w iPhone’ach przed sprzedażą bez wyjmowania urządzenia z opakowania, podaje iGen – opublikowało także zdjęcie maszyny, która wykona tę operację.
Jak poinformował wcześniej analityk Bloomberg Mark Gurman, system Presto do bezdotykowych aktualizacji iPhone’a zacznie działać w Stanach Zjednoczonych w kwietniu. Po raz pierwszy dowiedział się o tym urządzeniu w październiku ubiegłego roku, kiedy opisał je jako „gadżet przypominający tablet”, na którym pracownicy sklepu detalicznego mogli umieścić zapieczętowane pudełko iPhone’a. System bezprzewodowo włącza telefon znajdujący się w pakiecie, aktualizuje oprogramowanie do najnowszej dostępnej wersji i wyłącza go.
Presto ma małe szuflady, w których można umieścić jednocześnie sześć pudełek na iPhone’a, oraz oznaczenia wskazujące prawidłowe rozmieszczenie w zależności od rozmiaru. Jeśli telefony są ustawione prawidłowo, aktualizacja zajmie 15–30 minut. Zasób iGen opublikował zrzut ekranu filmu przedstawiającego dwie takie maszyny stojące jedna na drugiej.
Presto zostało stworzone przez dział Apple Backstage Operations, który opracowuje sprzęt dla techników i pracowników sklepów detalicznych. Maszyna pomoże w sprzedaży urządzeń z aktualnym oprogramowaniem. I to wcale nie jest drobnostka. Na przykład modele iPhone’a 15 były dostarczane z systemem iOS 17, ale przed ich wypuszczeniem Apple wypuściło aktualizację iOS 17.0.1 – naprawiała ona problem uniemożliwiający bezpośredni transfer danych z innego iPhone’a podczas wstępnej konfiguracji.
Już na początku lata Apple zamierza wyposażyć wszystkie swoje sklepy detaliczne w Stanach Zjednoczonych w urządzenia Presto. Sprzedawcy detaliczni w innych krajach również otrzymują obecnie informacje o działaniu Presto.