Odrzutowiec Boom Supersonic XB-1 ustanowił nowy rekord prędkości podczas siódmego lotu testowego. Samolot rozpędzał się do 1012 km/h, czyli 0,82 Macha. Jeszcze trzy loty poddźwiękowe i XB-1 spróbuje przełamać barierę dźwięku. Boom Supersonic się z tym nie spieszy – wszystkie loty testowe mają na celu sprawdzenie niezawodności konstrukcji samolotu i jego sterowności.
W październiku XB-1 odbył piąty i szósty lot testowy. Loty XB-1, prototypu przyszłego naddźwiękowego samolotu pasażerskiego Overture w skali 1:3, rozpoczęły się wiosną 2024 roku. Zasadniczo firma testuje płatowiec. Nie ma jeszcze silnika niezbędnego do stworzenia cywilnego samolotu naddźwiękowego. Prototyp napędzany jest przerobionym silnikiem turboodrzutowym GE J85-15.
Render samolotu pasażerskiego Overture dla 60-80 pasażerów
Każdemu lotowi testowemu XB-1 towarzyszy test sprawdzający odporność konstrukcji na wibracje. Samolot specjalnie wprowadzany jest w takie tryby lotu, aby sprawdzić niezawodność wybranych rozwiązań inżynierskich. Ponadto loty są za każdym razem coraz wyższe, aby mieć pewność, że kabina jest szczelna. Podczas 7. lotu XB-1 wzniósł się na rekordową wysokość 7015 m. Pokona prędkość dźwięku na wysokości 9144 m. Ten moment jest już niedaleko. Niewykluczone, że do końca tego roku nastąpi jakieś istotne wydarzenie.