NVIDIA rozpoznała „rzadki problem” niedoboru bloków obliczeniowych w GeForce RTX 5090 i RTX 5070 TI

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Nvidia przyznała, że ​​niektóre karty graficzne GeForce RTX 5090/RTX 50990D, już umieszczone na rynku, były wyposażone w wadliwe procesory GB202, które nie mają wystarczającej liczby 8 bloków rasteryzacji (ROP). Firma powiedziała również, że problem wpłynął na modele RTX 5070 TI.

Wcześniej doniesiono, że niektórzy właściciele kart graficznych GeForce RTX 5090/RTX 50990D z ZOTAC, MSI, Gigabyte i Manli narzekali, że w graficznych procesorach graficznych nie ma wystarczającej liczby bloków rasteryzacji. Zamiast ułożonego 176 ROP, ich karty mają tylko 168 z tych bloków. Ponieważ ROP jest jednym z kluczowych elementów karty graficznej, ich nieobecność negatywnie wpływa na wydajność GPU. Testy portalu TechPowerup wykazały, że ZOTAC GeForce RTX 5090 Solid jest gorszy w wyniku gry nawet edycji RTX 5090. Brak bloków ROP nie jest związany z żadnym problemem w pracy kart graficznych BIOS-mówimy o defekcie sprzętowym GPU.

Komentarz NVIDIA na temat sytuacji z wadliwymi GeForce RTX 5090/RTX 5090D i RTX 5070 TI otrzymał popularnego blogera wideo JayztWocents:

„Odkryliśmy rzadki problem, że mniej niż 0,5 % karty wideo GeForce RTX 5090/RTX 50990D i RTX 5070 TI są mniejsze niż bloki ROP w specyfikacji tych modeli kart wideo. Średni poziom straty [gier] z powodu braku tych bloków ROP wynosi 4 %. Brak bloków ROP nie wpływa na możliwości produkcji AI i obliczeń kart graficznych. Właściciele kart wideo, w obliczu tego problemu, powinni skontaktować się z producentem kart graficznych w celu wymiany. Anomalia produkcyjna została wyeliminowana ”, bloger JayztWocents zacytował przedstawiciela przedstawiciela NVIDIA.

Firma nie wyjaśniła, o ile brakujący ROP mówimy w przypadku modeli RTX 5070 TI. Przypomnij sobie, że w chipie graficznym GB203-300, który służy jako podstawa RTX 5070 TI, istnieje 96 bloków ROP.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz