NVIDIA pokazała, jak wygląda i działa Alan Wake II z funkcją path tracingu – nawet RTX 4090 jest trudny bez DLSS 3.5 w 4K

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

W przeddzień gorąco oczekiwanej premiery horroru psychologicznego Alan Wake II od studia Remedy Entertainment (duologia Max Payne, Control), NVIDIA pokazała, jak gra działa na jej kartach graficznych ze śledzeniem ścieżki.

Przypomnijmy, że Alan Wake II okazał się bardzo wymagający nawet bez pełnego ray tracingu, nic więc dziwnego, że nawet zaawansowane akceleratory graficzne NVIDIA napotykały trudności podczas grania w grę.

Jak się okazało, komputer PC z procesorem Intel Core i9-12900K, 32 GB RAM-u i systemem Windows 11 (64-bitowy) wyprodukował Alan Wake II przy maksymalnych ustawieniach grafiki i ray tracingu (w nawiasach podano wartość z DLSS 3.5):

RTX 4090 – 89,2 (195,6) kl./s przy 1080p; 62,7 (170,1) kl./s przy 1440p; 32,8 (134,4) kl./s w 4K; RTX 4080 – 68,2 (181,3) kl./s przy 1080p; 44,6 (133,1) kl./s przy 1440p; 22,2 (103,9) kl./s w rozdzielczości 4K; RTX 4070 Ti – 55,4 (154,4) kl./s przy 1080p; 35,3 (108,3) kl./s przy 1440p; 17,4 (82,2) kl./s w rozdzielczości 4K; RTX 4070 – 44,2 (129,7) kl./s przy 1080p; 28 (91,9) kl./s przy 1440p; RTX 4060 Ti – 34,2 (100) kl./s przy 1080p; RTX 4060 – 26,9 (82,1) kl./s przy 1080p.

Zobacz wszystkie obrazy (3)

Sądząc po testach NVIDIA, tylko RTX 4090 (w 1080p i 1440p) i RTX 4080 (tylko w 1080p) mogą zapewnić stabilne 60 klatek na sekundę w Alan Wake II z funkcją path tracing przy maksymalnych ustawieniach.

Po włączeniu skalowania DLSS 3.5 z technologią rekonstrukcji promieni wydajność wzrasta dramatycznie – mówimy o 4,5-krotnym wzroście rozdzielczości 4K.

Jak widać na powyższym klipie z rozgrywki i w galerii zrzutów ekranu poniżej, śledzenie ścieżki zapewnia realistyczne odbicia i oświetlenie, a rekonstrukcja promieni poprawia szczegółowość i dokładność renderowania.

Alan Wake II ukaże się 27 października na PC (Epic Games Store), PS5, Xbox Series X i S. Do uruchomienia gry wymagana jest technologia Mesh Shaders oraz starsze karty graficzne niż określone w wymaganiach (GTX 10. i seria RX 5000), nie jest obsługiwana.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6) Komentarz ( ) Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Remedy wyjaśniło, dlaczego Alan Wake II ma tak wysokie wymagania sprzętowe „Cieszę się, że zabrałem to na PS5”: wymagania systemowe horroru Alan Wake II przeraziły graczy Przed premierą Alana Wake’a II Fortnite doczekał się własnego Alana Wake’a Porusza się zbyt szybko: gracze podejrzewali, że twórcy Marvel’s Spider-Man 2 ukrywają pobierane pliki, ale nie było żadnego haczyka Zapowiedziano Industrial Annihilation – mieszankę zniszczeń na poziomie Factorio, RTS i Tsar Bomba Niektórzy nabywcy Marvel’s Spider-Man 2 na płytach wyciągnęli krótki kij – ich gra nie chce się zainstalować i nic nie pomaga

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz