Nissan zaprezentował koncepcyjny samochód sportowy Hyper Force, czyli elektryczną wersję GT-R o mocy 1341 koni mechanicznych. Z.
Nissan ma zamiar zaprezentować samochód elektryczny Hyper Force podczas Japan Mobility Show (dawniej Tokyo Auto Show). Samochód zapowiada kontynuację tradycji samochodu sportowego GT-R.
Wersja produkcyjna Nissana GT-R R35 została zaprezentowana na Salonie Motoryzacyjnym w Tokio w 2007 roku. Firma nie mówi jeszcze wprost, że elektrycznym samochodem koncepcyjnym będzie R36, ale sylwetka elektrycznego samochodu i cztery okrągłe tylne światła wskazują na wspólne DNA obu samochodów. Nissan Hyper Force ma efektownie zaprojektowane nadwozie z otworami wentylacyjnymi i gigantycznym tylnym spojlerem, a wrażenie dopełniają koła z włókna węglowego.
Wystrój wnętrza jest również futurystyczny: masz wrażenie, że jesteś w obudowie komputera do gier z mnóstwem diod LED. Producent porzucił tradycyjną kierownicę na rzecz wyścigowej, ale zapewne jest to hołd złożony koncepcji i w wersji produkcyjnej wszystko będzie nieco prostsze. Fotele kierowcy i pasażera mają kanciasty kształt, uzupełniony skutecznym podparciem bocznym i materiałem przypominającym włókno węglowe. Kolejną wyraźną wskazówką na temat początków Nissana Hyper Force są dwa tryby jazdy: R (wyścigowy) i GT (Gran Turismo).
Nissan Hyper Force Nissan Hyper Force Nissan Hyper Force Nissan Hyper Force Nissan Hyper Force Zobacz wszystkie zdjęcia (6)
Elektryczny samochód sportowy zasilany jest akumulatorami półprzewodnikowymi i rozwija moc do 1000 kW lub 1341 KM. Zapowiada się system e-4ORCE, czyli napęd na wszystkie koła z silnikami z przodu i z tyłu. Inne cechy Nissana Hyper Force nie zostały jeszcze ogłoszone, ale na jednym z oficjalnych zdjęć prędkościomierz na wyświetlaczu przeziernym pokazuje prędkość 320 km/h.