Autor adaptacji oryginalnego Deus Exa (2000) na silnik Unreal Engine 5 udostępnił nowy materiał wideo z fragmentami rozgrywki i ujęciami porównawczymi, a także opowiedział o postępach prac.
Celem twórcy projektu o nazwie DXU24 jest przeniesienie gry z pierwszej na piątą generację silnika Unreal Engine ze wszystkimi funkcjami i klimatem, przy jednoczesnym uniknięciu ewentualnych sporów prawnych z właścicielem praw autorskich. Entuzjasta wyjaśnił, że „nie jest to remake ani remaster” i „nie odtwarza żadnych materiałów chronionych prawem autorskim”. Wszystkie źródłowe tekstury i siatki są tłumaczone na Unreal Engine 5 w czasie rzeczywistym, więc użytkownicy będą potrzebować legalnej kopii oryginału na PC.
Nowa wersja wyróżnia się wolumetryczną mgłą, wykorzystaniem systemu efektów cząsteczkowych Niagara, ulepszoną wodą i oświetleniem (na wideo szczególnie wyróżniają się bardziej realistyczne cienie, latarka i kinkiety). Osobno zauważono możliwość grania w trybie VR i wyłączania wszelkich innowacji w dowolnym momencie, a także kompatybilność z modyfikacjami użytkownika, dzięki czemu modderzy mogą zmieniać przetwarzanie danych według własnego uznania.
Twórca wyjaśnił również, że klatki porównawcze są prezentowane w filmie bez montażu: na ekranie wyświetlane są dwie równolegle działające gry, z których jedna jest tłumaczona na Unreal Engine 5. Dodatkowo rozwiązał problem z animacjami, których nie można bezpośrednio przeniesiono na nowy silnik, tym samym znacznie poprawiając optymalizację (autor celuje w 120 fps).
W komentarzach użytkownicy podziwiali, jak organicznie prezentują się materiały źródłowe na silniku obecnej generacji. „Niesamowita robota, jestem zdumiony” — przyznał Tundoori. „Takie projekty są możliwe tylko dla wielkich talentów”.
Plotki głoszą, że następny Deus Ex jest na wczesnym etapie rozwoju. W 2022 roku Square Enix sprzedało prawa do serii szwedzkiemu holdingowi Embracer Group wraz z Eidos Montreal, po czym ten ostatni otrzymał do swojej dyspozycji licencję i według niepotwierdzonych informacji zaczął tworzyć nową grę. Ostatnie części serii, Deus Ex: Mankind Divided i pochodna Deus Ex GO, ukazały się w sierpniu 2016 roku (druga została trwale usunięta ze sklepów w grudniu ubiegłego roku).