Toyota Motor Corporation, choć pozostaje największym producentem samochodów na świecie, do niedawna nie wykazywała znaczącej aktywności w kierunku „rasowych” pojazdów elektrycznych, a debiut pierwszego globalnego samochodu elektrycznego bZ4X został przyćmiony skandalem z kampanią wycofania . Jak się okazuje, pokrewne crossovery Subaru Solterra ponownie zostały wycofane z tego samego powodu – mogą spaść z kół w ruchu.
Przypomnijmy, że Toyota musiała wycofać pojazdy elektryczne bZ4X z powodu złego zamocowania felg na piastach, ponieważ zespół nie zapewniał wystarczającego momentu dokręcenia nakrętek na kołkach. Drobna z punktu widzenia kontroli technologicznej wada stanowiła poważne zagrożenie dla właścicieli samochodów, ponieważ koło mogło oddzielić się od piasty z dużą prędkością i doprowadzić do wypadku.
Według Electreka, to już drugi raz, gdy ten problem wystąpił w powiązanym crossoverze Subaru Solterra w USA, ponieważ japońska firma jest zmuszona ponownie wycofać 1182 pojazdy z tego samego powodu. Według źródła wykonawca, który wykonywał prace w ramach poprzedniej akcji wycofywania po prostu nie zapewnił odpowiedniej kontroli nad usunięciem istniejącej usterki, a zagrożenie odklejeniem się koła od piasty pozostaje. Właściciele samochodów, których samochody zostały objęte nową kampanią wycofywania, ponownie otrzymują nakaz zaprzestania korzystania z pojazdów elektrycznych do czasu usunięcia usterki. Oczywiście możliwe byłoby dokręcenie nakrętek do końca w domu, ale producent samochodów woli powierzyć tę operację specjalistom wyposażonym w klucze dynamometryczne.