Nothing nie ogłosiło nowej wersji swojego smartfona Phone (2a) Plus – nowy produkt o nazwie Phone (2a) Plus Community Edition ma świecącą w ciemności obudowę i opakowanie, które zaprojektowali „najbardziej utalentowani fani marki” .” Urządzenie powstało w wyniku konkursu zorganizowanego przez Nothing, w którym społeczność została zaproszona do „stworzenia smartfona według własnej wyobraźni”.
Nothing Phone (2a) Plus Community Edition to pierwszy „duży pilotażowy program współtworzenia sprzętu”. Od członków społeczności otrzymano ponad 900 zgłoszeń z sugestiami dotyczącymi ulepszenia wszystkiego, od wyglądu po techniki marketingowe. Specjalna wersja telefonu trafi do sprzedaży 12 listopada w serwisie Nothing w cenie 399 dolarów, jednak nakład jest ograniczony do zaledwie tysiąca sztuk.
Koncepcja odświeżonego wyglądu Nothing Phone (2a) Plus Community Edition została opracowana przez Astrid Vanhuyse i Kentę Akasaki, a została wdrożona przy wsparciu pracowników Nothing, Adama Batesa i Lucy Birley. Część funkcjonalna urządzenia, w tym trzy paski świetlne wokół tylnych aparatów, nie uległa żadnym zmianom; Ale tylny panel wykończony jest zielonym fosforyzującym materiałem, który może „emitować delikatny blask w ciemności” przez kilka godzin – w tym celu obudowę należy wystawić na działanie światła dziennego.
Świecące w ciemności wykończenie przeniosło się także na opakowanie urządzenia – ozdobiono je odblaskowymi elementami i makrofotografiami samego telefonu. Praca ta została wykonana przez projektanta Iana Henry’ego Simmondsa. Andrés Mateos, z pomocą programistów z Nothing, stworzył kolekcję sześciu tapet ekranu głównego inspirowanych projektami Connected Collection. Kampania marketingowa promująca urządzenie pod hasłem „Znajdź swoje światło. Uchwyć swoje światło” („Znajdź swoje światło. Uchwyć swoje światło”) została opracowana przez Sonyę Palmę.
Wcześniej portal Nothing publikował rysunki smartfona CMF Phone 1 swojej budżetowej marki, wzywając także fanów marki do samodzielnego tworzenia akcesoriów do niego.