„Nawet dobra rozgrywka nie uratowałaby tej gry”: szczyt transmisji online MultiVersus na Steamie spadł o ponad 99% od czasu premiery

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

„Nawet dobra rozgrywka nie uratowałaby tej gry”: szczyt transmisji online MultiVersus na Steamie spadł o ponad 99% od czasu premiery

Platformowa bijatyka typu shareware MultiVersus od studia Player First Games na początku osiągała imponujące wyniki w sieci, a nawet zdobywała szczyty popularności wśród posiadaczy Steam Deck, ale zainteresowanie nią szybko zniknęło. W ciągu zaledwie sześciu miesięcy szczytowa liczba graczy na Steamie spadła o ponad 99%.

W MultiVersus aktywnie grano jeszcze przed oficjalną premierą, pomimo płatnego dostępu do wersji beta. 27 lipca 2022 roku, dzień po oficjalnej premierze, bijatyka przyciągnęła jednocześnie 153 433 użytkowników (rekord gatunku na Steamie). Miesiąc później liczba ta spadła poniżej 45 tys. osób. Pod koniec września maksymalna liczba jednoczesnych graczy nie sięgała 10 tysięcy, aw grudniu spadła poniżej dwóch. W ciągu ostatniego dnia wynik wyniósł tylko 1114 użytkowników. Tym samym, w porównaniu z tygodniem premiery, szczyt online spadł o ponad 99%.

Najwyraźniej MultiVersus jest pusty również na konsolach. Według TrueAchievements, na podstawie analizy ponad 2 milionów kont Xbox, liczba aktywnych odbiorców spadła o 96%. W sierpniu Warner Bros. Games ogłosiło, że ponad 20 milionów użytkowników wypróbowało MultiVersus na wszystkich platformach.

Jednym z powodów spadku popularności jest niski wskaźnik udostępniania treści. W ramach pierwszego sezonu twórcy dodali pięć postaci (Rick, Morty, Gizmo, Stripe i Black Adam), ale w drugim, który rozpoczął się w listopadzie, ograniczyli się do jednego – Marsjanina Marvina. Sądząc po wzmiankach w plikach gry, Samurai Jack, Joker i Pickle Rick są przygotowywani do trzeciego sezonu, ale został on przeniesiony z 14 lutego na 31 marca, co wywołało niezadowolenie widzów. Popularny tryb rankingowy powrócił na stałe zaledwie w tym tygodniu.

Ponadto użytkownicy narzekają na brak aren, obfitość płatnych przedmiotów kosmetycznych i ich wysoką cenę, nieatrakcyjną przepustkę bojową, niedociągnięcia w mechanice rozgrywki (w tym hitboxach) i balansie, niedziałający system dobierania graczy, problemy z serwerami, a także wiele błędów, które nie zostały naprawione od czasu wydania. . Gracze zauważają, że programiści w ogóle nie słuchają ich opinii.

Oceny Steam spadły z „bardzo pozytywnych” (87% na podstawie 92,8 tys. recenzji przez cały czas) do „mieszanych” (63% na podstawie 713 recenzji w ciągu ostatnich 30 dni). „Serwery są tak złe, że nawet dobra rozgrywka nie byłaby w stanie uratować tej gry” – napisał RipeDumpling.

MultiVersus доступна на ПК (Steam, Epic Games Store), PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X i S.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz