NASA poinformowała o tym 14 września w Centrum Lotów Kosmicznych. Marshalla odbył się trzeci statyczny test ogniowy prototypu obiecującego wzmacniacza rakietowego dla późniejszych misji Artemis, który będzie miał wpływ także na loty na Marsa. Pomniejszony prototyp akceleratora BOLE został zaprojektowany i wyprodukowany przez firmę Northrop Grumman. Próba ogniowa prototypu pozwala zebrać krytyczne informacje na temat materiałów i komponentów akceleratora, aby rozpocząć masową produkcję.
Pierwsze trzy misje Artemis, z których jedna została już pomyślnie ukończona po powrocie na Ziemię bezzałogowego statku kosmicznego Orion, obejmują wyposażenie pojazdów nośnych SLS w pary starych silników rakietowych na paliwo stałe pozostałe po programie promu kosmicznego. Na potrzeby misji od czwartej do ósmej włącznie Northrop Grumman wyprodukuje pięć par ulepszonych dopalaczy Flight Support Booster-2. W rzeczywistości będą one produkowane według starych rysunków i każdy otrzyma dodatkową piątą sekcję na paliwo stałe (oryginalne dopalacze z wahadłowca składają się z czterech sekcji).
Na dziewiątą misję Artemis firma Northrop Grumman przygotowuje zupełnie nowe boostery BOLE (przestarzałość wzmacniaczy i przedłużanie życia). W przyszłości staną się podstawą do wysyłania misji na Marsa. Korpusy dopalaczy BOLE będą wykonane z materiałów kompozytowych, a nie ze stali, dzięki czemu będą lżejsze przy takim samym lub nawet większym ciągu, co oznacza większy ładunek w przestrzeń kosmiczną.
14 września na poligonie NASA Northrop Grumman przeprowadził trzeci statyczny test ogniowy prototypu akceleratora BOLE. To mniejszy egzemplarz przyszłego akceleratora, którego testy ogniowe przeprowadzono także w latach 2021 i 2022. Wcześniej nie planowano trzecich testów prototypu. Firma spodziewała się przeprowadzić trzeci test ogniowy pełnowymiarowego akceleratora, co powinno nastąpić wiosną 2024 roku. Być może do stworzenia pełnowymiarowego prototypu potrzeba było więcej danych.
Testy przeprowadzone 14 września wypadły pomyślnie. Zebrano dane dotyczące stabilności i jakości materiałów stosowanych do ochrony dysz i korpusu kompozytowego przed wpływem temperatury. Jednak inżynierowie zazwyczaj monitorują warunki pracy silnika w setkach kanałów jednocześnie, co zapewnia wystarczający zestaw danych do analizy produktu. Boostery są niezbędne w programie Artemis. W ciągu pierwszych 2 minut lotu zapewniają one rakiecie ciąg ponad 75%. 24-calowy prototyp wykazywał nacisk 37 ton, co jak na swoje rozmiary uważa się za dobry wynik.