Największy wzrost liczby autorów i publikacji wykazał Telegram – zatonęły VK, I**********m i YouTube

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Brand Analytics opublikowało raport roczny na podstawie wyników badania twórców mediów społecznościowych według stanu na październik 2024 roku. Telegram wykazał największy wzrost liczby autorów i publikacji; Zen i Rutube również wykazały pozytywne wyniki – podkreśla się, że ze względu na ograniczenia API na tych platformach wskaźniki podawane są nie według terytorium geograficznego Rosji, ale według rosyjskiego- mówiąca publiczność.

Pod względem liczby autorów i publikacji liderem w Rosji pozostaje VKontakte, jednak w ciągu ostatniego roku oba wskaźniki na platformie spadły – odpowiednio o 3,26 mln i 36,1 mln. Drugi pod względem liczby aktywnych autorów i trzeci pod względem liczby publikacji zablokowany jest Instagram✴ – według tych wskaźników sieć społecznościowa spadła odpowiednio o 10,4 mln i 11,8 mln.

Spowolnienie YouTube’a znacząco osłabiło działanie największej platformy wideo w Rosji – od lipca 2024 roku aktywność rosyjskojęzycznej publiczności spada tutaj; liczba autorów spadła o 2,4 mln, liczba publikacji – o 6,5 mln. Skromne już wskaźniki liczby autorów i publikacji na Facebooku✴ (odpowiednio -0,4 mln i -1,0 mln), TikToku (-0,8 mln i -1,0 mln). -1,2 mln) i X (-0,06 mln i -0,9 mln).

Telegram wykazał pozytywną dynamikę, która w ciągu roku zwiększyła liczbę aktywnych autorów o 10,1 mln (+72%) i publikacji o 177 mln (+19%). Warto jednak zauważyć, że wolumen treści tworzonych przez spamerów wynosi tutaj 42%, choć autorzy spamu stanowią zaledwie 0,5%. Platforma stała się liderem wśród rosyjskojęzycznej publiczności, nie udostępnia jednak statystyk opartych na geografii jej autorów. Liczba autorów w Zen wzrosła w ciągu roku o 468 tys. (+88%), liczba publikacji wzrosła o 10,9 mln (+154%). Pod względem liczby autorów platforma wyprzedziła już rosyjskie segmenty Facebooka✴, Rutube, TikTok i X. Wreszcie Rutube okazał się na minusie: liczba aktywnych autorów wzrosła tutaj o 332 tys., liczba publikacji – o 447 tys.

Interesujący jest także rozkład portali społecznościowych według płci autorów. Większość twórców na YouTubie i X to mężczyźni – odpowiednio 63,9% i 62,4%. Na VKontakte i Facebooku✴ odpowiednio 62,8% i 62,5% to kobiety. TikTok to 66,6% kobiet. A najbardziej kobiecym portalem społecznościowym był Instagram✴, gdzie 81% autorów to kobiety.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz