Najbardziej szalona solucja: streamer ukończył wszystkie zadania w Falloucie 4 bez odniesienia obrażeń – zajęło mu to 415 prób i 2000 godzin
Kanadyjski streamer Vrexia ukończył „najtrudniejszą w historii grę w Fallouta 4” – wykonując wszystkie zadania bez odniesienia obrażeń. Zajęło to 415 prób i ponad 2000 godzin.
W ramach testu Vrexia ukończyła Fallouta 4 ze wszystkimi dodatkami, wykonała wszystkie zadania, zebrała wszystkie figurki Vault Boya, magazyny i przepisy na Nuka Colę, otworzyła wszystkie osady i znalazła wszystkich towarzyszy. Streamer jeszcze bardziej skomplikował mu życie: odmówił używania legendarnych przedmiotów (oprócz tych niezbędnych do wykonywania zadań), zbroi, ubrań z bonusami do cech SPECJALNYCH (z wyjątkiem wytrzymałości), leków (z wyjątkiem antybiotyków), jedzenia i napojów, System VATS, przedmioty usuwające efekty promieniowania (używał ich tylko w lokacjach „Masowa Fuzja” i „Lair Mechanika”, gdzie nie można było się bez tego obejść) oraz atuty zapobiegające otrzymywaniu obrażeń. Co więcej, wybrał najtrudniejsze zakończenie – po stronie Instytutu.
Aby mieć pewność, że postać nie straci zdrowia, zainstalował mod, który zabija bohatera po otrzymaniu jakiejkolwiek ilości obrażeń z dowolnego źródła. Niektóre próby kończyły się niepowodzeniem z powodu robaków (jedna z nich wystrzeliła postać w niebo, gdy ten spokojnie przechadzał się po pustkowiu, inna wyrzuciła w powietrze skorpiona, który wylądował na bohaterze), inne z powodu absurdów (śmierć od upadku mikroskopu ze stołu). W jednym przypadku Vrexia ukończyła grę na 99,5% i zginęła w ostatniej misji. „Moi widzowie znieśli to trudniej niż ja” – powiedział PC Gamer. „Byłem bardzo szczęśliwy, że dotarłem do tego momentu”. Ostatnia misja jest najtrudniejsza.”
Streamer osiągnął cel w dwa lata i siedem miesięcy, spędzając na wszystkich próbach około 2000 godzin. Pomyślne ukończenie zajęło 52 godziny 20 minut 23 sekundy. Przez cały ten okres spędził aż 13 395 godzin na Steamowej wersji Fallouta 4.
„Bez wątpienia jest to najtrudniejszy fragment Fallouta 4 ze wszystkich” – odniósł się na Twitterze twórca emulatora PCSX2 w sprawie testu refractionpcsx2.
Vrexia powiedział, że pomysł ukończenia gry w takich warunkach przyszedł mu do głowy po przejściu coraz trudniejszych testów. Najpierw próbował dotrzeć do finału w trybie przetrwania, potem – bez śmierci, a potem – bez żadnych uszkodzeń. W rezultacie połączył wszystkie ograniczenia.
Entuzjasta planuje kontynuować streaming Fallouta 4, jednak ma nadzieję, że nowe wyzwania będą związane z grami retro.