Profesjonalna sieć społecznościowa LinkedIn, należąca do firmy Microsoft, ma ponad miliard użytkowników, a programiści chcą, aby ludzie spędzali więcej czasu na platformie. W zeszłym miesiącu pojawiła się informacja, że LinkedIn przygotowuje się do uruchomienia kilku gier. Od dzisiaj stały się one dostępne dla użytkowników aplikacji mobilnej LinkedIn oraz internetowej wersji portalu społecznościowego.
Mowa tu o zagadkach Pinpoint, Queens i Crossclimb, z których w każdą można grać raz dziennie. Po zakończeniu sesji gry dostępny jest dostęp do osobistych rekordów, różnych rankingów, a także informacji o aktywności znajomych w grach. Interakcję z grami możesz rozpocząć w sekcjach „Wiadomości LinkedIn” i „Moja sieć” w internetowej wersji platformy lub w zakładce „Moja sieć” w aplikacji mobilnej sieci społecznościowej.
Jeśli chodzi o same gry, nie zajmą one dużo czasu. Pinpoint to gra skojarzeniowa. Użytkownikowi zostanie wyświetlonych pięć słów i musi odgadnąć, do której kategorii należą. Glory będą otwierane kolejno według timera, a użytkownik musi odgadnąć kategorię, otwierając jak najmniej słów. W Crossclimb musisz odgadnąć słowa zgodnie z podanym opisem i ułożyć je w określonej kolejności. Po wykonaniu tego zadania otworzą się dwa zablokowane słowa i po ich odgadnięciu użytkownik zakończy grę. Queens przypomina nieco Sudoku. Celem gry jest takie ułożenie wizerunków koron w komórkach, aby we wszystkich strefach kolorystycznych, liniach pionowych i poziomych znajdowała się jedna korona.
Decyzja LinkedIn o dodaniu gier do platformy nie jest zaskoczeniem. Firmy oferujące treści cyfrowe ciężko pracują, aby utrzymać zyski w obliczu spadających przychodów z reklam. W tym kontekście istotne jest dodawanie treści związanych z grami, ponieważ jest to jeden ze sposobów na przyciągnięcie nowych użytkowników i zachęcenie istniejących użytkowników do spędzania większej ilości czasu na platformie i częstszego jej odwiedzania. Na tym etapie wszystkie gry na LinkedIn są bezpłatne.