Portal Verge, powołując się na wewnętrzną dokumentację Microsoftu, podaje, że po sfinalizowaniu transakcji zakupu Activision Blizzard amerykański koncern reorganizuje zarządzanie swoimi działami gamingu i marketingu.
Obecny szef Xbox Game Studios, Matt Booty, został awansowany na prezesa ds. zawartości gier i studiów, w tym ZeniMax i Bethesda. Uprawnienie Boothy’ego powinno pomóc firmie Microsoft Gaming uniknąć takich wpadek jak Redfall.
Wiceprezes korporacyjny Xbox, Sarah Bond, została awansowana na stanowisko prezesa Xbox i będzie teraz odpowiedzialna za platformy programowe i sprzętowe w firmie, w tym przyszłe konsole Xbox.
Jak zauważa The Verge, wraz z ustąpieniem Bobby’ego Koticka ze stanowiska dyrektora generalnego Activision Blizzard pod koniec 2023 r. w zarządzie Xbox będzie więcej kobiet niż mężczyzn (patrz obrazek poniżej).
Jeśli chodzi o dział marketingu, jego dyrektor, Chris Capossela, po 32 latach pracy w Microsoft odejdzie na emeryturę. Zastąpi go Takeshi Numoto, który pracował nad usługami chmurowymi.
Szef marketingu konsumenckiego Microsoftu, Yusuf Mehdi, został awansowany na wiceprezesa wykonawczego. Będzie kierował działaniami marketingowymi produktów Copilot i pozostanie na czele rozwiązań dla klientów.
Ponadto Microsoft przenosi swój dział sprzedaży konsumenckiej do Microsoft Gaming. Zespół kierowany przez Ami Silvermana będzie teraz podlegał Philowi Spencerowi.