Microsoft zaczął odłączać rosyjskie firmy od Office 365 i innych usług chmurowych

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Microsoft odłączył kilka rosyjskich firm od swoich usług chmurowych – poinformował Softline – wcześniej amerykańska korporacja ostrzegała, że ​​2 września zacznie odcinać klientom w Rosji dostęp do niektórych subskrypcji usług chmurowych.

Krajowi klienci korporacyjni stracili dostęp do usług Microsoft 365, Office 365, platformy Microsoft Enterprise Mobility + Security (EMS), a także komunikatora Microsoft Teams. „Według aktualnych informacji status subskrypcji wielu naszych klientów w konsoli administracyjnej zmienił się na wyłączony” – podał Softline.

Wraz z początkiem wydarzeń na Ukrainie Microsoft ogłosił, że wstrzymuje sprzedaż i usługi w Rosji, jednak przez pewien czas międzynarodowe firmy i osoby prawne, które nie zostały objęte zachodnimi sankcjami, otrzymywały od firmy oferty odnowienia licencji na oprogramowanie. W czerwcu 2022 roku Microsoft obiecał, że będzie nadal wywiązywał się ze swoich zobowiązań umownych, ale na razie nowa sprzedaż pozostanie zawieszona. W sierpniu 2023 r. 70–90% rosyjskich klientów korporacyjnych w dalszym ciągu korzystało z produktów Microsoftu, firma ostrzegała jednak, że po 30 września istniejące subskrypcje nie będą już odnawiane.

W marcu 2024 roku amerykański koncern ogłosił, że w ramach 12. pakietu europejskich sankcji odetnie klientom rosyjskim dostęp do oprogramowania do zarządzania i projektowania, a także rozwiązań chmurowych. W maju zaczęły wygasać korporacyjne subskrypcje Power BI, Visio i Project. Z kolei w sierpniu Microsoft ogłosił, że od 2 września zacznie ograniczać dostęp do szeregu subskrypcji w chmurze.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz