Dyrektor generalny Microsoftu, Satya Nadella, w ramach raportu firmy za pierwszy kwartał bieżącego roku fiskalnego skomentował sukces kosmicznej gry RPG Starfield od Bethesda Game Studios.
Przypomnijmy, że gra RPG, dostępna na PC (Steam, Microsoft Store), Xbox Series X i S oraz Game Pass (PC i Xbox), w ciągu dwóch tygodni od premiery przyciągnęła ponad 10 milionów osób. Wskaźnik ten został zgłoszony do projektu 20 września.
Według Nadelli od tego czasu grono odbiorców Starfield powiększyło się o kolejny milion, do 11 milionów użytkowników. Jednocześnie prawie połowa czasu, jaki gracze spędzają w grze, przypada na komputery PC.
Nadella wspomniał także, że w dniu premiery Starfielda odnotowaliśmy największy w historii usługi dzienny wzrost liczby abonentów Game Pass. Menedżer nie określił dokładnie, o ilu abonentach mówimy.
Starfield prawdopodobnie przyczynił się między innymi do osiągnięcia rekordowych przychodów działu gier Microsoftu (3,9 miliarda dolarów) w tym kwartale, z wyłączeniem danych z okresu świątecznego.
Wcześniej okazało się, że dostępność w bibliotece Game Pass nie przeszkodziła Starfieldowi stać się najlepiej sprzedającą się (pod względem pieniężnym) grą w Stanach Zjednoczonych we wrześniu na PC i konsolach Xbox.
Starfield został wydany 6 września, ale był dostępny dla nabywców Edycji Rozszerzonej przez cały tydzień wcześniej. Ocena gry w serwisie agregującym recenzje Metacritic nie przekracza 86% (wersja PC).