Microsoft rozpoczął testy nowego chatbota opartego na sztucznej inteligencji, którego zadaniem jest świadczenie usług pomocy technicznej członkom społeczności Xbox. Na tym etapie wspomniana innowacja stała się dostępna dla członków programu Xbox Insider. Oczekuje się, że chatbot „pomoże graczom Xbox skuteczniej rozwiązywać problemy związane ze wsparciem w grach”.
Członkowie programu Microsoft Insider w USA mogą korzystać z chatbota Xbox AI pod adresem support.xbox.com, gdzie odpowiada on na pytania dotyczące konsol Xbox i różnych problemów z grami. „Jesteśmy wdzięczni za opinie niejawnych testerów Xbox na temat tej wersji zapoznawczej, a wszelkie opinie, które otrzymamy, zostaną wykorzystane do ulepszenia wirtualnego agenta pomocy technicznej” – powiedziała Megha Dudani, starszy menedżer produktu Xbox w firmie Microsoft.
Wizualnie chatbot Xbox AI ma wygląd wirtualnej animowanej postaci lub wielokolorowej kuli Xbox. Uruchomienie bota było jednym z kroków Microsoftu w kierunku rozszerzenia integracji algorytmów opartych na sieciach neuronowych w usługach Xbox. W przeciwieństwie do innych oddziałów giganta oprogramowania, Xbox ostrożnie podchodzi do uruchamiania funkcji AI, pomimo jasnych instrukcji kierownictwa firmy, aby wszystkie oddziały Microsoftu skupiały się wokół sztucznej inteligencji. Do niedawna funkcje sztucznej inteligencji w Xbox były skierowane głównie do programistów, ale pojawienie się chatbota pomocy technicznej Xbox to zmienia.