Microsoft dodał sztuczną inteligencję do wielu produktów: Copilot pomoże w sprzedaży, reklamie i biznesie

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
4 min. czytania

Firma Microsoft zaprezentowała dziś „następną generację” swoich aplikacji biznesowych zintegrowanych ze sztuczną inteligencją, Copilot. Mowa o Power Platform do tworzenia aplikacji i przepływów pracy oraz narzędziach Dynamics 365 do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) i zarządzania relacjami z klientami (CRM). Te aktualizacje to kolejny logiczny krok w naszej podróży do automatyzacji opartej na OpenAI przy użyciu opartej na chmurze usługi Azure OpenAI.

„Bezpiecznie i inteligentnie uzyskujemy dostęp do informacji z CRM klienta, ERP i innych źródeł danych przedsiębiorstwa w czasie wykonywania” — powiedział Charles Lamanna, dyrektor ds. rozwoju aplikacji biznesowych i platform. „Używamy dużych modeli językowych do łączenia danych korporacyjnych z podstawową wiedzą, aby zapewnić odpowiedzi dostosowane do każdego klienta. Należy zauważyć, że nie używamy danych klientów do trenowania modeli”.

Na przykład w produktach Dynamics 365 Sales i Viva Sales Copilot może pomóc w pisaniu odpowiedzi na wiadomości e-mail klientów i generowaniu podsumowania spotkania w usłudze Teams. To podsumowanie pobiera szczegółowe informacje z CRM sprzedawcy, takie jak informacje o produktach i cenach, i łączy je z informacjami z zarejestrowanej rozmowy w usłudze Teams.

W Dynamics 365 Customer Service Copilot może komponować „odpowiedzi kontekstowe” na zapytania klientów i udostępniać agentom „czat na żywo” w oparciu o bazy wiedzy i historię klientów. Uzupełniają nową funkcję „przyspieszania konwersacji” w Power Virtual Agents, narzędziu do tworzenia chatbotów firmy Microsoft, która umożliwia firmom łączenie bota ze stroną internetową lub bazą wiedzy w celu dodatkowego szkolenia.

Z kolei Conversation Accelerators uzupełniają nowy model w Microsoft AI Builder, umożliwiając firmom osadzanie generowania tekstu w swoich rozwiązaniach Power Automate i Power Apps w celu podsumowania tygodniowych raportów i generowania ukierunkowanych pomysłów na treści wokół określonych słów kluczowych lub tematów.

Dzięki Copilot w Dynamics 365 Customer Insights i Dynamics 365 Marketing marketerzy mogą uzyskiwać propozycje nowych segmentów klientów lub tworzyć je po prostu opisując je własnymi słowami. Mogą również uzyskiwać pomysły na kampanie za pośrednictwem narzędzia Copilot, które generuje je na podstawie istniejących e-maili marketingowych organizacji i źródeł internetowych.

Oprócz sprzedaży, Copilot w Dynamics 365 Business Central ułatwia tworzenie zestawień produktów e-commerce, takich jak generowanie atrybutów produktów z opisami głosowymi. Copilot w Microsoft Supply Chain Center może proaktywnie monitorować metryki wpływające na procesy łańcucha dostaw i powiadamiać wszystkich zainteresowanych partnerów.

Copilot zostanie dołączony do wszystkich istniejących licencji Dynamics 365 bez dodatkowych kosztów. 6 marca produkt zostanie uruchomiony w wersji zapoznawczej, a ostateczna data premiery nie została jeszcze ogłoszona.

Lamanna jest przekonany, że wykorzystanie AI w narzędziach biznesowych jest uzasadnione i bezbłędne, gdyż są one „oparte na prawdziwych” CRM, ERP i innych danych klientów. „Treść generowana przez sztuczną inteligencję jest zawsze wyraźnie oznaczona, zalecamy sprawdzenie jej dokładności przed użyciem. W stosownych przypadkach cytujemy źródła, aby wykazać ważność odpowiedzi” – powiedział Lamanna. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby użytkownicy tracili czas na sprawdzanie autentyczności treści. Czas pokaże, czy tendencja ludzi do zbytniego zaufania do sztucznej inteligencji stanie się problemem.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz