Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 został wydany na Steamie bez podstawowych funkcji i z masą problemów – modderzy już pędzą na ratunek

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
4 min. czytania

Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 został wydany na Steamie bez podstawowych funkcji i z masą problemów – modderzy już pędzą na ratunek

Remastery kultowych gier akcji typu stealth firmy Konami z Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 jeszcze przed premierą sprawiał wrażenie niezbyt zaawansowanego, jednak już w momencie premiery okazał się jeszcze gorszy, niż można było się spodziewać.

Będące częścią kolekcji Metal Gear Solid gry Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty i Metal Gear Solid 3: Snake Eater otrzymały na platformie Steam „mieszane” recenzje – odpowiednio 55, 40 i 45%. Użytkownicy chwalą same gry, ale krytykują remastery.

Pierwszy MGS z Master Collection Vol. 1 działa w rozdzielczości 240p (przeskalowanej do 1080p z filtrowaniem dwuliniowym) przy 30 klatkach na sekundę za pośrednictwem emulatora, chociaż Konami wypuściło pełny port w 2000 roku. Format obrazu pozostaje 4:3.

MGS 2 i MGS 3 z Master Collection Vol. 1 to bezpośrednie porty z kolekcji HD na PS3 i Xbox 360, więc mają wiele takich samych problemów:

rozdzielczość jest ustalona na 720p bez możliwości jej zmiany; Nie ma żadnych ustawień graficznych; gry nie obsługują częstotliwości klatek powyżej 60 klatek na sekundę, dlatego po przekroczeniu tej wartości przyspieszają – a w grze nie ma żadnego limitera; nie ma możliwości przełączania pomiędzy trybem pełnoekranowym i okienkowym; dźwięk jest zbyt głośny i nie ma możliwości jego regulacji w grze; Sterowanie z klawiatury jest niewygodne – nie można też zmienić przypisania klawiszy; Ustawienia gamepada resetują się po wyjściu z gry; Obsługa myszy w MGS 3 ogranicza się do emulacji prawego drążka gamepada (z martwymi strefami, przyspieszeniem itp.); MGS 2 nie posiada pełnoprawnego przycisku wyjścia; Zapisy w chmurze Steam nie działają (w przeciwieństwie do pierwszego MGS-a); obie gry po prostu nie działają na Steamie (w przeciwieństwie do pierwszego MGS).

Modderzy już zabrali się do pracy: entuzjasta Serge dodał obsługę renderowania w rozdzielczości 1080p i 4K do MGS 2 (zmiana rozdzielczości powoduje błędy interfejsu) i MGS 3. Różnicę widać gołym okiem:

W oczekiwaniu na premierę kolekcji Konami obiecało już poprawki niektórych niedociągnięć gry w Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 (podobnie jak spowolnienia w przerywnikach filmowych z MGS 2), jednak skala problemów okazała się znacznie poważniejsza.

Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 ukazało się 24 października na PC (Steam), PS4, PS5, Xbox Series X i S oraz Nintendo Switch. Wygląda na to, że w przyszłości na graczy czekać będzie druga tego typu kolekcja – najpewniej z MGS 4, Peace Walker i MGS V.

Źródła:

Społeczność Steam GitHub Komentarz ( ) Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Eksplorator danych znalazł potwierdzenie planów Konami dotyczących ponownego wydania MGS 4, MGS V i Peace Walker w plikach Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 Konami nadal będzie dodawać Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 na PC obsługuje klawiaturę i mysz, ale jest pewien niuans – nawet kilka Pięć lat po premierze ostatniej części sprzedaż serii Metal Gear przekracza 60 milionów egzemplarzy Porusza się zbyt szybko: gracze podejrzewali, że twórcy Marvel’s Spider-Man 2 ukrywają pobierane pliki, ale nie było żadnego haczyka Zapowiedziano Industrial Annihilation – mieszankę zniszczeń na poziomie Factorio, RTS i Tsar Bomba Niektórzy nabywcy Marvel’s Spider-Man 2 na płytach wyciągnęli krótki kij – ich gra nie chce się zainstalować i nic nie pomaga

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz