W odpowiedzi na nowe przepisy UE dotyczące prywatności, które uniemożliwiają kierowanie reklam ukierunkowanych na konsumentów, Meta✴ zdecydowała się ustawić swój model jako dobrowolny wybór użytkowników. Zaproponowała mieszkańcom regionu wyłączenie reklam na Facebooku✴ i Instagramie✴ za cenę 9,99 euro miesięcznie – i dzieje się to dopiero po raz pierwszy.
Aplikacje Facebook✴ i Instagram✴ wyświetlały powiadomienia mieszkańcom UE z możliwością wyboru sposobu dalszego korzystania z tych usług: dobrowolnie zgodziliby się na gromadzenie danych osobowych w celu wyświetlania im ukierunkowanych reklam lub wykupiliby miesięczną opłatę całkowicie zrezygnować z reklam.
Cena subskrypcji zaczyna się od 9,99 € – cena ta obowiązuje przy rejestracji poprzez interfejs internetowy. Ci, którzy wolą płacić za pośrednictwem aplikacji mobilnych, czyli za pośrednictwem systemów płatności sklepów z aplikacjami Google lub Apple, będą musieli ponieść prowizję, wraz z którą miesięczna opłata za odmowę reklamy na Facebooku✴ i Instagramie✴ wzrośnie do 12,99 €.
Na razie opłata subskrypcyjna dotyczy wszystkich kont połączonych w jednej Meta✴ „Centrum kont”. Od 1 marca 2024 powyższe kwoty będą naliczane tylko za jedno konto na jednej platformie, a za każde kolejne trzeba będzie dopłacić 6 lub 8 euro, w zależności od formy płatności. Abonament oferowany jest użytkownikom, którzy ukończyli 18 rok życia.
Meta✴ zauważa, że firma zapewnia wybór „ze względu na zmiany prawne w Twoim regionie”. Tym, którzy chcą nadal bezpłatnie korzystać z Facebooka✴ i Instagrama✴, firma będzie w dalszym ciągu oferować „doświadczenia związane z produktami i marką za pośrednictwem spersonalizowanych reklam”, w których wykorzystywane będą „Twoje informacje”.