Przez wiele dziesięcioleci charakterystyczna trójramienna gwiazda pozostawała cechą charakterystyczną samochodów marki Mercedes-Benz, jednak w ostatnich latach liczne ograniczenia bezpieczeństwa i chęć poprawy aerodynamiki sprawiły, że nie wystawała ona poza maskę. Aktualizując flagowy samochód elektryczny EQS na rok modelowy 2025, projektanci Mercedes-Benz nie przejęli się tymi konwencjami i przywrócili „wzrok” na maskę kolejnej wersji sedana.
Oczywiście aktualizacja nie ograniczała się do tego, ponieważ ogólny projekt przodu wyposażył samochód w zmodyfikowaną fałszywą osłonę chłodnicy i zderzak AMG, który jest teraz domyślnie instalowany we wszystkich wersjach EQS. Z technicznego punktu widzenia jedną z głównych innowacji było zwiększenie pojemności akumulatora trakcyjnego ze 108 do 118 kWh, jednak nie określono jeszcze, w jakim stopniu zwiększy to zasięg bez ładowania.
Z poprzednim akumulatorem zasięg pojazdu sięgał 544 km, ale w zaktualizowanej wersji otrzymał wydajniejszy układ hamulcowy z odzyskiem energii, możliwość automatycznego wyłączania napędu na przednie koła w celu oszczędzania energii oraz domyślnie pompę ciepła we wszystkich poziomach wyposażenia . To ostatnie pozwala na efektywniejsze wykorzystanie ładunku akumulatora trakcyjnego do ogrzewania i chłodzenia wnętrza, co również korzystnie wpływa na zasięg.
Modyfikacja napędu na wszystkie koła EQS może teraz wyłączyć przedni silnik elektryczny i powiązane elementy skrzyni biegów, aby oszczędzać energię, biorąc pod uwagę prędkość jazdy i warunki drogowe. Takie rozwiązania w dalszym ciągu są rzadkością w segmencie pojazdów elektrycznych, choć pojazdów z napędem na wszystkie koła jest na rynku sporo.
Standardowe wyposażenie EQS obejmuje teraz trójelementowy 55-calowy wyświetlacz MBUX Hyperscreen i w przeciwieństwie do wielu chińskich pojazdów elektrycznych, Mercedes-Benz ma zakrzywioną powierzchnię. Poprawiono możliwości standardowego systemu rozrywki, który obsługuje teraz standard Dolby Atmos i możliwość oglądania YouTube przez przeglądarkę. Obsługa kluczy cyfrowych uprości korzystanie z EQS we flotach korporacyjnych i usługach wynajmu, ponieważ standardowy kluczyk samochodowy można zastąpić smartfonem.
We wnętrzu tradycyjnie podczas aktualizacji modelu dużą uwagę poświęcono komfortowi pasażerów z tyłu. Wyściółka oparć tylnych siedzeń stała się grubsza, mają możliwość odchylenia w zakresie od 27 do 36 stopni i podgrzewają okolice ramion i szyi pasażera. Fotele w tylnym rzędzie otrzymały pneumatyczną regulację wysokości, a prawe przednie siedzenie w samochodach z kierownicą po lewej stronie nauczyło się składać oparcie do przodu, aby poprawić widoczność dla prawego pasażera z tyłu. Za tę opcję trzeba będzie jednak dodatkowo zapłacić. Oparcia przednich siedzeń otrzymały zaktualizowane oświetlenie, a owiewki układu wentylacji na słupkach B otrzymały chromowane ramki. Podgrzewane tylne siedzenia szybciej osiągają teraz ustawioną temperaturę i są wyposażone w bardziej miękkie poduszki w obszarze zagłówków.
Zaktualizowany Mercedes-Benz EQS pojawi się na rynku amerykańskim przed końcem tego roku, inne szczegóły nie zostały ujawnione. Crossover EQS, a także sedan i crossover EQE, zbudowane na tej samej platformie EVA 2, również zostaną wprowadzone na rynek przed końcem tego roku.
Źródła:
Elektrek Mercedes-Benz USA Komentarz ( ) Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Mercedes-Benz zaprezentuje elektrycznego Geländewagena przed końcem tego miesiąca Mercedes-Benz rozczarował się pojazdami elektrycznymi i rozbudowuje linię ICE Na targach CES 2024 Mercedes-Benz pokazał prototyp elektrycznego Geländewagena z funkcją „obracania zbiornika” Elon, oni są na drzewach: działacze na rzecz ochrony środowiska zbudowali domy w lesie, aby powstrzymać rozbudowę niemieckiej fabryki Tesli Venus Aerospace pokazała lot drona z rakietowym obrotowym silnikiem detonacyjnym Kolejki do wprowadzonego niedawno samochodu elektrycznego Xiaomi SU7 ciągnęły się już od siedmiu miesięcy