Mate 60 Pro z chińskim chipem 7 nm pomógł Huawei zwiększyć sprzedaż krajową o 37%

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Premiera smartfona Mate 60 Pro z krajowym chipem 7 nm pomogła Huawei zwiększyć sprzedaż w trzecim kwartale o ponad jedną trzecią, pisze CNBC, powołując się na badanie Counterpoint Research. To stawia Huawei z powrotem w odległości od pięciu największych producentów smartfonów pod względem udziału w rynku w Chinach.

Według opublikowanego w czwartek Counterpoint Research, sprzedaż smartfonów Huawei w Chinach wzrosła w tym kwartale o 37% rok do roku, zwiększając jego udział w rynku do 12,9% z 9,1% rok wcześniej. W tym samym czasie sprzedaż Honora, największego producenta smartfonów pod względem udziału w rynku, wzrosła zaledwie o 3%, podczas gdy sprzedaż Vivo, Oppo i Apple spadła o dwucyfrowy procent. Warto zaznaczyć, że firma Counterpoint Research nie podała informacji na temat sprzedaży smartfonów przez te firmy.

Jak zauważyło CNBC, premiera Mate 60 Pro z zaawansowanym chipem i obsługą technologii 5G, do której dostęp ograniczały amerykańskie sankcje, wzbudziła duże zainteresowanie wśród chińskich konsumentów. Według Counterpoint Research, w ciągu pierwszych sześciu tygodni od premiery Huawei sprzedał 1,6 miliona sztuk nowego smartfona. „Wywarło to ogromny sukces na rynku, znacząco przyczyniając się do wzrostu sprzedaży smartfonów Huawei w trzecim kwartale” – powiedział w komunikacie prasowym Ivan Lam, starszy analityk w Counterpoint Research.

Przed nałożeniem sankcji Huawei był jedynym prawdziwym konkurentem Apple w segmencie rynku smartfonów hi-end w Chinach. Analitycy CNBC ostrzegają, że jego powrót może stworzyć nowe problemy dla Apple w Chinach. Wierzą też, że jeśli nowy chip Huawei zostanie zainstalowany w niektórych telefonach ze średniej i niższej półki, firma będzie miała duże szanse na powrót do pierwszej piątki w Chinach.

„Jeśli w przyszłości Huawei rozszerzy zastosowanie nowego chipsetu Kirin w swoim portfolio ze średnich i niskich cen, może to potencjalnie zakłócić dynamikę konkurencji wśród wiodących dostawców” – stwierdził Lucas Zhong, analityk w Canalys w badaniu na chińskim rynku smartfonów opublikowany w czwartek.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz