M**a wprowadza technologię wykrywania fałszywych reklam z udziałem „celebrytów” i upraszcza odzyskiwanie kont

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Meta✴ ogłosiła, że ​​testuje technologię rozpoznawania twarzy w celu zwalczania fałszywych reklam zawierających wizerunki gwiazd. Facebook✴ i Instagram✴ również wykorzystają nową funkcję do identyfikowania fałszywych kont znanych osób, stworzonych w celu oszukania użytkowników.

Jak wyjaśnia TechCrunch, celem tych testów jest ulepszenie istniejących środków zapobiegania oszustwom, takich jak automatyczne skanowanie oparte na uczeniu maszynowym, które sprawdza reklamy na Facebooku✴ i Instagramie✴. Jeśli reklama zostanie oznaczona jako podejrzana, proces identyfikacji rozpocznie się natychmiast od zdjęcia profilowego konta.

„Oszuści często wykorzystują wizerunki znanych osób, takich jak blogerzy lub inne gwiazdy, aby zwabić ludzi na oszukańcze witryny, w których proszą o podanie danych osobowych lub pieniędzy. Ten schemat, znany jako „przynęta na celeb”, narusza nasze zasady i szkodzi użytkownikom naszych produktów” – pisze na firmowym blogu Monika Bickert, wiceprezes Meta✴ ds. polityki treści. Podkreśla, że ​​jeśli potwierdzą dopasowanie zdjęciem profilowym celebryty, ale reklama okaże się fałszywa, zostanie zablokowana.

Meta✴ twierdzi, że technologia rozpoznawania twarzy jest wykorzystywana wyłącznie do zwalczania fałszywych reklam, a po weryfikacji wszystkie obrazy, niezależnie od tego, czy pasują, czy nie, są usuwane i nie wykorzystywane do żadnych innych celów. Wstępne testy z udziałem małej grupy osób publicznych wykazały „zachęcające” wyniki dotyczące szybkości i skuteczności identyfikowania i blokowania oszukańczych reklam. Firma rozważa również wykorzystanie tej technologii do wykrywania fałszywych reklam tworzonych przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji i testuje rozpoznawanie twarzy w celu wykrywania fałszywych kont gwiazd.

W nadchodzących tygodniach firma zacznie wysyłać powiadomienia w aplikacji do szerszego grona osób publicznych, których wizerunki zostały wykorzystane w oszukańczych reklamach, informując je, że zostaną automatycznie objęte systemem ochrony. Jednak według Bickerta możesz w każdej chwili zrezygnować z tej funkcji za pośrednictwem Centrum konta.

Meta✴ rozpoczęła między innymi testowanie selfie wideo z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy, aby przyspieszyć proces przywracania dostępu do kont, które zostały z jakiegokolwiek powodu zablokowane. Dzięki tej metodzie proces przywracania dostępu będzie szybszy i łatwiejszy niż przesyłanie obrazu dowodu osobistego. Należy zauważyć, że „weryfikacja wideo selfie rozszerza możliwości przywrócenia dostępu do konta, zajmuje tylko minutę i jest najłatwiejszym sposobem potwierdzenia tożsamości”. Ta metoda jest podobna do identyfikacji za pomocą Face ID na iPhonie.

Źródła:

TechCrunch Bloomberga Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Meta✴ zaprezentowała swoją wersję superakceleratora NVIDIA GB200 NVL72 W Meta✴ znów doszło do masowych zwolnień – pracę stracili pracownicy Instagrama✴, WhatsAppa i innych działów Unia Europejska zakazała Meta✴ ciągłego wykorzystywania danych użytkowników do celów reklam ukierunkowanych Android 15 sprawia, że ​​urządzenia są praktycznie odporne na kradzież Ludzie wciąż mają czas: sztuczna inteligencja dorówna ludziom pod względem zdolności umysłowych za 10 lat, a może nawet później Piracka biblioteka internetowa Flibusta będzie nadal działać

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz