Amerykańska firma Lucid Motors koncentruje się na poprawie wydajności pojazdów elektrycznych, umożliwiając im pokonywanie większych dystansów na akumulatorach o ograniczonej pojemności. Według kierownictwa producenta samochodów technologia firmy może ostatecznie zostać wykorzystana przez konkurentów do tworzenia pojazdów elektrycznych za 20 000 dolarów.
Zdaniem dyrektora generalnego Petera Rawlinsona, Lucid Motors nie uważa za wskazane samodzielnej produkcji tak tanich samochodów elektrycznych. Ten segment rynku charakteryzuje się niskimi marżami, a Lucid chciałby operować na wysokich marżach, naśladując Porsche w segmencie ICE. Firma uważa Porsche i Mercedesa za swoich głównych konkurentów w obecnie oferowanej gamie modeli: sedana Air i crossovera Gravity.
Lucid planuje także wypuścić tańszy samochód elektryczny, ale stanie się to dopiero w 2026 roku i będzie on oferowany w przedziale cenowym od 48 do 50 tys. dolarów, a już stanie się konkurentem Tesli Model Y – twierdzi Lucid. kierownictwo. Jednocześnie samochód tej marki będzie oferował porównywalny zasięg, ale przy mniejszej pojemności akumulatora trakcyjnego, a to pozwoli firmie na każdym crossoverze zarobić więcej niż konkurenci.
W 2021 roku Lucid wprowadził pojazd elektryczny o zasięgu 800 km, czego nie mógł wówczas zaoferować żaden konkurent. Firma planuje wykorzystać swoje osiągnięcia do tworzenia tańszych pojazdów elektrycznych z małymi akumulatorami. Licencjonując swoje technologie innym producentom, firma jest gotowa pomóc im w stworzeniu samochodu elektrycznego o wartości 20 000 dolarów. W międzyczasie przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji crossovera Gravity za 94 000 dolarów, który zjedzie z linii montażowej przed końcem 2015 roku. w tym roku. W przyszłym roku będzie dostępna tańsza wersja za 80 000 dolarów.
Przypomnijmy, że Tesla ogłosiła niedawno, że rezygnuje z pomysłu wyprodukowania samochodu elektrycznego, który miałby kosztować 25 000 dolarów i obejmowałby kontrolę kierowcy. Firma jest gotowa wprowadzić na rynek pojazd w tej kategorii cenowej, jednak będzie on w pełni zautomatyzowany i nastawiony na pracę w taksówce bezzałogowej.