Bazując na wynikach pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku, holding technologiczny VK zwiększył swoje przychody o 21,4% do 109,6 miliarda rubli w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Głównym źródłem wzrostu była reklama internetowa, z której przychody w okresie sprawozdawczym wzrosły o 19% do 65,9 miliarda rubli.
Przychody z reklamy internetowej dla małych i średnich firm wzrosły od stycznia do września o 27%, a najszybciej rozwijającym się segmentem w dalszym ciągu pozostaje „Technologia dla Biznesu” (przychody wzrosły o 60% w ciągu dziewięciu miesięcy). Przychody VK za trzeci kwartał 2024 r. wzrosły do 39,4 mld rubli, co oznacza wzrost o 19% w porównaniu do trzeciego kwartału 2023 r.
Według wyników trzeciego kwartału 2024 roku grono odbiorców należącego do holdingu portalu społecznościowego VKontakte powiększyło się o 3,1 mln unikalnych użytkowników i wyniosło 88,1 mln osób. W tym samym okresie inny portal społecznościowy Odnoklassniki, należący do VK, zwiększył swoją widownię o 500 tys. osób, do 36 mln użytkowników. W trzecim kwartale dzienna publiczność platformy Zen wyniosła średnio 29 milionów użytkowników.
Jednocześnie spółka opublikowała wskaźniki swoich usług wideo. Tym samym liczba wyświetleń w serwisie VK Video w trzecim kwartale wzrosła o 48,% do 2,6 miliarda wyświetleń w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Dzienna liczba wyświetleń VK Clips w okresie lipiec-wrzesień wyniosła 2,5 miliarda wyświetleń, co oznacza wzrost 2,6-krotny rok do roku.