Kwartalne przychody Xbox wzrosły o 49% po przejęciu Activision Blizzard

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

W październiku 2023 roku Microsoft sfinalizował przejęcie Activision Blizzard, przejmując takie marki jak Call of Duty, World of Warcraft, Diablo i Overwatch. Znalazło to odzwierciedlenie w znaczącym wzroście sprzedaży na koniec kwartału – przychody z dywizji gier wzrosły o 49% do 7,1 miliarda dolarów, z czego 44 punkty procentowe to efekt umowy z Activision.

Przychody z treści i usług Xbox wzrosły o 61%, na co wpływa 55-punktowy udział Activision, podczas gdy przychody ze sprzętu Xbox wzrosły zaledwie o 3% rok do roku. Warto zauważyć, że według wyników drugiego kwartału roku podatkowego 2024 (zakończonego 31 grudnia) Microsoft oszacował cenę nabycia Activision Blizzard na 75,4 mld dolarów – początkowo, gdy ogłaszano transakcję, przewidywano, że będzie to 68,7 mld dolarów. tak znaczącej kwoty, wpływ netto przejęcia Activision Blizzard na wyniki Microsoftu w ostatnim kwartale przełożył się na 2,1 miliarda dolarów przychodów i stratę operacyjną na poziomie 437 milionów dolarów.

Prezes Microsoftu Satya Nadella powiedział, że na koniec kwartału grono graczy na Xboxie, PC i urządzeniach mobilnych, biorąc pod uwagę zasoby Activision Blizzard, przekroczyło 200 milionów osób. Czas spędzony przez użytkowników na platformie gier w chmurze wzrósł o 44% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dyrektor finansowa Microsoft, Amy Hood, dodała, że ​​dział Xbox spodziewa się znacznego wzrostu w bieżącym kwartale, ponownie kosztem zasobów Activision Blizzard.

Jednocześnie Microsoft ogłosił niedawno zamiar zwolnienia 1900 pracowników z Xbox, Bethesda i Activision Blizzard – to 8% ogółu personelu działu gier, który zatrudnia około 22 000 pracowników. Prezydent Mike Ybarra i dyrektor ds. projektowania Allen Adham opuścili Blizzard. Johanna Faries, która wcześniej zajmowała stanowisko dyrektora generalnego Call of Duty, została nowym prezesem Blizzard Entertainment.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz