Przychody VK w trzecim kwartale 2023 roku wzrosły o 37% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i wyniosły 33 miliardy rubli. W ciągu dziewięciu miesięcy przychody firmy rok do roku również wzrosły o 37% do 90,3 miliarda rubli. Pisze o tym „Forbes” powołując się na raport finansowy VK.
Według VK głównym źródłem wzrostu wskaźników przychodów i oglądalności w okresie sprawozdawczym była reklama internetowa. Wolumen przychodów uzyskanych z reklam wzrósł rok do roku o 47% i wyniósł 55,4 miliarda rubli. Wzrost przychodów z reklam dla średnich i małych przedsiębiorstw wynosi także 46%.
Średnia dzienna oglądalność VK w okresie od stycznia do września wzrosła o 16% rok do roku do 76 milionów użytkowników. Według stanu na koniec września użytkownicy usług VK stanowią ponad 95% miesięcznej publiczności RuNet. Należy zauważyć, że użytkownicy zaczęli spędzać więcej czasu w usługach VK: liczba ta wyniosła średnio 3,4 miliarda minut, czyli 56,7 miliona godzin dziennie, czyli o 8% więcej niż w 2022 roku.
Przychody z segmentu Sieci Społecznościowe i Usługi Treści w pierwszych dziewięciu miesiącach roku wzrosły o 39% do 71,3 miliarda rubli w porównaniu do roku ubiegłego. Umożliwiło to wzrost liczby odbiorców sieci społecznościowej VKontakte i zakup platformy Zen. Średnia dzienna oglądalność VKontakte w Rosji w okresie od stycznia do września wzrosła o 10% do 53,5 miliona użytkowników. Przychody VKontakte wzrosły o 22% ze względu na wzrost liczby odbiorców i ich zaangażowania. Dzienna publiczność serwisu Zen za dziewięć miesięcy 2023 roku wyniosła 31,6 mln użytkowników.
Przychody w segmencie technologii edukacyjnych za dziewięć miesięcy wzrosły o 38% i wyniosły 11,1 miliarda rubli, do czego przyczynił się zwiększony popyt na kursy na platformach edukacyjnych, a także konsolidacja serwisu Uchi.ru. Do platform Skillbox dołączyło 119 tys. płacących studentów, a średnia miesięczna oglądalność Uchi.ru wyniosła 3,2 mln użytkowników. W segmencie technologii biznesowych przychody w ciągu dziewięciu miesięcy wzrosły o 63% rok do roku i wyniosły 4,8 miliarda rubli.
W komunikacie VK napisano także, że segment „Nowe kierunki biznesowe” znajduje się w aktywnej fazie inwestycyjnej. Na koniec września w VK Play zarejestrowanych było 33,7 mln kont, a średnia miesięczna oglądalność platformy w okresie od stycznia do września wyniosła 13,6 mln użytkowników. Publiczność sklepu z treściami cyfrowymi RuStore w tym samym okresie wyniosła 12,1 miliona użytkowników.