Podczas gdy firmy z branży gier prezentują swoje nowości na targach gamescom 2024, rosyjskie studio Cyberia Nova w dalszym ciągu finalizuje prace nad historyczną grą RPG akcji „The Troubles”. Niedawno ukazał się kolejny patch do gry.
Aktualizacja 1.0.12 przyniosła ze sobą ponad 50 poprawek i ulepszeń, które omówił producent projektu Andrey Belov w dwuminutowym filmie poświęconym łatce (załączony poniżej).
Według niego (nie ma tego na oficjalnej liście zmian) wraz z wydaniem łatki wrogowie stali się mądrzejsi i zaczęli walczyć zgodnie z jedną z trzech ról bojowych (decyduje o kolejności i taktyce działań).
Dodatkowo wraz z aktualizacją w jaskiniach pojawiły się nietoperze, a na świeżym powietrzu pojawiły się owady. Twórcy zaczęli także naprawiać kolizje (niewidzialne ściany) – zaczęli od lokacji „Tyoply Stan”.
Na prośbę graczy do „Smoot” dodano także możliwość „głaskania kotów” – można je znaleźć we „wszystkich” lokacjach. „Odpocznij od bitew przy dźwiękach ich mruczenia” – mówi Belov.
Inne znaczące zmiany w aktualizacji 1.0.12:
Przyspieszono animacje ataków postaci;bitwa w zadaniu „Kłopoty z najemnikami” stała się łatwiejsza – teraz gracze będą mieli z nią mniej problemów;w lokacjach pojawili się dodatkowi NPC („interaktywni i proste”);gra nie będzie się już zawieszać z powodu nieprawidłowego zachowania strzelców NPC;ikony efektów przedmiotów eksploatacyjnych nie będą już znikać po wczytaniu zapisu;Rozwiązano problem spowalniania wrogów w przedłużającej się bitwie grupowej;podczas jazdy konnej gracz nie może już korzystać z przedmiotów jednorazowego użytku;w lokacji Niżny Nowogród poprawiono globalne oświetlenie podczas gry na niskich ustawieniach graficznych;Naprawiono animację kobiety myjącej talerze.
„Troubles” zadebiutowały 4 kwietnia w VK Play. Belov podkreślił, że z każdym patchem w projekcie pojawia się coraz mniej błędów – pozwala to zespołowi bardziej skupić się na dopracowaniu ważnych mechanik gry.