Korzyści z Frostpunk 2 i rekordowe liczby: 11 bit studios odniosło sukces w 2024 roku

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Polski wydawca i deweloper 11 bit studios ogłosił wyniki za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku i zaktualizował sprzedaż swojej strategii przetrwania w budowaniu miast Frostpunk 2.

Okres sprawozdawczy był najlepszy w historii 11 bit studios – przychody w porównaniu do tego samego okresu 2023 roku wzrosły o 211% i osiągnęły poziom 106,6 mln zł (26 mln dolarów), a wynik trzeciego kwartału był siedmiokrotnie wyższy niż w roku ubiegłym.

Tymczasem przychody operacyjne spółki osiągnęły poziom 53 mln zł (12,9 mln dolarów), a zysk netto przekroczył 47,5 mln zł (11,5 mln dolarów) – co oznacza wzrost o 3420% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Prawie połowa (48,7%) z pół miliona nabywców Frostpunk 2 wybrała edycję Deluxe

Głównym motorem sukcesu 11 bit studios była premiera gry Frostpunk 2. Wydana 20 września strategia sprzedała się na koniec miesiąca w 441 tys. egzemplarzy, a w momencie publikacji raportu liczba ta przekroczyła 511 tys. jednostki.

Pomimo mieszanych recenzji graczy, Frostpunk 2 znacząco przyczynił się do jego przychodów. Zapłata Microsoftu za włączenie projektu do Game Pass w momencie premiery wyniosła 52,3 mln zł (12,7 mln dolarów) – to prawie połowa całkowitego wyniku firmy.

Frostpunk 2 cieszył się największą popularnością w Chinach (24,2% wszystkich zakupów), USA (18,5%) i Niemczech (7,2%)

Oryginalny Frostpunk również odnotował w raportowanym okresie wysoką sprzedaż, a oddział wydawniczy firmy (The Invincible, The Thaumaturge, Indika, Creatures of Ava) odpowiadał za 26% całkowitych przychodów.

Studio planuje udoskonalać i rozbudowywać Frostpunk 2 (m.in. poprzez płatne DLC), a także obiecuje uwzględnić doświadczenia z premiery gry w ramach przygotowań do przełożonej na 2025 rok premiery filozoficznego survivalu The Alters.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz