Zgodnie z obietnicami, 24 października na Steamie zadebiutowała rewolucyjna strategia miejska Cities: Skylines II od Paradox Interactive i studia Colossal Order. Dotychczasowe wyniki gry były mieszane.
Na rosyjskim Steamie kopia Cities: Skylines II będzie kosztować 2199 rubli. W przedsprzedaży gra była o 40% tańsza (1600 rubli), ale Paradox ostrzegał przed wzrostem ceny w dniu premiery.
Pre-load Cities: Skylines II był dostępny od 23 października, więc wiele z nich było już gotowych na premierę: wkrótce po premierze szczyt w internecie osiągnął 104,9 tys. osób. Pierwsza część osiągnęła w pewnym momencie zaledwie 60,3 tys.
W przeciwieństwie do szczytowej popularności gry online, ocena użytkowników Cities: Skylines II na platformie Steam pozostawia wiele do życzenia, a gra otrzymuje „w większości negatywne” recenzje. Tylko 31% z ponad 3,5 tys. recenzji było pozytywnych.
Gracze narzekają na błędy, awarie i problemy z optymalizacją, których autorom nie udało się rozwiązać przed premierą. Gra wykazuje słabą wydajność nawet na wydajnych komputerach PC. „Jak można to wypuścić” – zastanawia się jeden z kupujących.
Samo Paradox zdaje sobie sprawę ze skali problemów, dlatego przygotowało nawet własnymi rękami instrukcje optymalizacji Cities: Skylines II do wydania. Zalecane jest wyłączenie niektórych ustawień i włączenie dynamicznej rozdzielczości.
Już wcześniej krytycy byli zgodni, że Cities: Skylines II okaże się godnym następcą pierwszej części, gdy doczeka się kilku patchów i dodatków rozszerzających możliwości. Ocena projektu w serwisach Metacritic i OpenCritic wynosi 76%.
Źródła:
Baza danych Steama Społeczność Steam Komentarz ( ) Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Moskwy nie zbudowano od razu: krytycy wydali swój werdykt w sprawie Cities: Skylines II Nie ma optymalizacji, ale trzeba się trzymać: w momencie premiery Cities: Skylines II będzie miało problemy z wydajnością, a gra nie zostanie przeniesiona Paradox znacznie podniósł wymagania sprzętowe Cities: Skylines II i zdenerwował graczy konsolowych Porusza się zbyt szybko: gracze podejrzewali, że twórcy Marvel’s Spider-Man 2 ukrywają pobierane pliki, ale nie było żadnego haczyka Zapowiedziano Industrial Annihilation – mieszankę zniszczeń na poziomie Factorio, RTS i Tsar Bomba Niektórzy nabywcy Marvel’s Spider-Man 2 na płytach wyciągnęli krótki kij – ich gra nie chce się zainstalować i nic nie pomaga