Inteligentne zegarki spadły w Rosji, ale wydatki rosły na nich

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Zgodnie z wynikami 2024 r. W Rosji sprzedano 6,2 miliona inteligentnych godzin, łącznie 49 miliardów rubli, Vedomosti pisze w odniesieniu do statystyk M. Video Eldorado i Marvela-Distribtutions. W kategoriach pieniężnych rozwój rynku Smart Watch w Rosji wyprzedził inflację konsumentów, która według Rosstat w ubiegłym roku wyniosła 9,54 %.

Rosyjska sprzedaż inteligentnych zegarków, zgodnie z obliczeniami analityków autorstwa M. Video-Eldorado, wzrosła o 9 % w jednostkach i 11 % pieniędzy; Według Marvel-Distribitions sprzedaż w kawałkach spadła w 2023 r. 6,3 miliona urządzeń. Statystyki operatora danych fiskalnych „platforma OFD” wykazały wzrost sprzedaży o 5 % w jednostkach, a średnia cena – o 11 % do 7774 rubli. W segmencie godzin dla dzieci sprzedaż żartów wzrosła o 11 %, ceny również wynoszą 11 %, do 3566 rubli. Sprzedaż skrawków fitness wzrosła o 8 % jednostek, tutaj cena za rok spadła o 5 % i wyniosła 2782 rubli.

Najczęściej sprzedawane są inteligentne zegarki chińskich marek Huawei, Xiaomi i Redmi, American Apple i South Korean Samsung. Chińskie marki prowadzą do sprzedaży sztuk, a Apple w gotówce. Huawei należy do 13 % rynku w kategoriach ilościowych, Redmi i Apple – 7 % każdy, Samsung – 5 % i 3 % więcej Got Honor i Xiaomi, a także rosyjskie Aimoto.

Ogólna sprzedaż elektroniki w Rosji w 2024 r. Wykazała spadek, ale nawet przy braku wysokich wypłat na rynku Smart Watch odnotowano niewielki wzrost warunków pieniężnych, co na „platformie OFD” wyjaśniono głównie inflację; Wzrost sprzedaży w jednostkach o 10-12 % odnotowano dopiero w listopadzie, kiedy doszło do sprzedaży. Asortyment funkcji w inteligentnych godzinach i aparat ortodontycznych powoli się powoli rozszerza, więc konsumenci nie spieszą się z zakupem nowych modeli.

Segment inteligentnych godzin mało znanych marek w Rosji wynosi ponad 30 %, eksperci ankietowani przez Vedomosti zauważyli-to tanie urządzenia pozbawione złożonych funkcji i wsparcia po sprzedaży. Pełnoprawne inteligentne zegarki konkurują ze skrawkami fitness, a części konsumentów są wystarczającymi możliwościami, które oferują to drugie, i nie widzą znaczących zalet w inteligentnych godzinach. Tutaj popyt wynika z popularności zdrowego stylu życia; Oczekuje się, że w 2025 r. Wzrost sprzedaży w utworach wyniesie 5 %, w wysokości 12-14 %wyniesie 12-14 %, przewidują eksperci.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz