Antropomorficzny robot Atlas firmy Boston Dynamics wykazał niezwykły postęp w swoich umiejętnościach. Wcześniej robot dał się poznać jako dobry sportowiec, wykonując pompki. Teraz Atlas jest „zatrudniony” jako magazynier w fabryce samochodów. Raport wideo pokazuje, jak robot sprawnie i szybko przenosi części silnika pomiędzy kontenerami. Co więcej, producent twierdzi, że Atlas działa całkowicie autonomicznie, bez „przepisanych lub zdalnie sterowanych ruchów”.
Komentarz Boston Dynamics dotyczący „pełnej autonomii” jest skierowany do niektórych innych twórców robotów humanoidalnych, których przyłapano na próbie wprowadzenia społeczności w błąd. Tak więc na prezentacji Tesli sztuczna inteligencja faktycznie kontrolowała roboty Optimus, ale w niektórych przypadkach pomagali im zdalni operatorzy.
Podobnie jak w przypadku konkurentów, takich jak Figura, Tesla i Apptronik, pierwsze praktyczne zastosowanie dwunożnego robota miało miejsce w fabryce samochodów, co nie jest zaskakujące, ponieważ przemysł motoryzacyjny od dziesięcioleci jest liderem w automatyzacji fabryk. Dwa tygodnie temu należąca do Hyundaia firma zajmująca się robotyką Boston Dynamics ogłosiła partnerstwo z Instytutem Badawczym Toyoty.
Według Boston Dynamics „robot jest w stanie wykrywać i reagować na zmiany w otoczeniu (np. poruszające się urządzenia) oraz awarie operacyjne (np. nieprawidłowe położenie pokrywy, potknięcie się, zderzenie z otoczeniem) za pomocą kombinacji wzroku, siły i czujniki proprioceptywne” (Propriocepcja to poczucie położenia części własnego ciała względem siebie i w przestrzeni).
Oprócz samodzielnego wykonywania zadań film pokazuje imponujące adaptacyjne (i trwałe) siłowniki, które umożliwiają robotowi obracanie się wokół talii. To działanie minimalizuje niepotrzebne ruchy, oszczędzając cenne sekundy.