Największy rosyjski operator kick-sharingu, firma Whoosh, poinformował o testowaniu pilotażowej partii akumulatorów własnej konstrukcji, przeznaczonych do hulajnog elektrycznych. Projekt pomoże firmie obniżyć koszty inwestycyjne, a nowe akumulatory mają szansę stać się częścią własnych hulajnóg firmy.
Pojemność własnych akumulatorów Whoosh jest dwukrotnie większa niż w przypadku analogów dostępnych na rynku, ładowanie jest dwukrotnie szybsze, a dostępne są także interfejsy do zdalnego gromadzenia danych. Firma rozpoczęła testowanie nowych baterii latem zeszłego roku – dziś w jednym z miast, w których działa Whoosh, używanych jest ponad sto takich baterii. Operator nie planuje na tym poprzestać: testy będą kontynuowane w miastach południowego regionu, gdzie kicksharing działa przez cały rok.
Firma podkreśliła, że ważną rolę w jej działalności odgrywają akumulatory: obecnie eksploatuje ponad 180 tys. akumulatorów. Akumulatory decydują o zasięgu hulajnogi, jakości jej pracy w ekstremalnych temperaturach, a także o bezpieczeństwie pojazdu. Projektując akumulator należy wziąć pod uwagę materiały z jakich jest wykonany, technologie montażu oraz elektronikę sterującą.
Własne akumulatory wyprodukowane w Rosji zapewnią Whoosh niezależność technologiczną i wpłyną na wydajność operacyjną firmy: pozwolą zwiększyć przebiegi na jednym ładowaniu i zmniejszyć liczbę niezbędnych wymian w ciągu dnia. Ponadto Whoosh spodziewa się wydłużenia żywotności baterii, co przyniesie korzyści środowisku i pomoże obniżyć koszty inwestycyjne.