Huawei zaczął wypierać Apple na rynku tabletów, zwiększając sprzedaż o 70% w pierwszym kwartale

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Specjaliści Canalys ustalili, że w pierwszym kwartale tego roku na całym świecie sprzedano 33,7 mln tabletów, czyli o 1% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Zdaniem analityków rok 2024 będzie lepszym rokiem dla rynku tabletów niż rok poprzedni, gdyż wolumeny sprzedaży na przestrzeni ostatnich czterech kwartałów systematycznie spadają. Huawei najbardziej zwiększył swoją podaż tabletów.

O ożywieniu rynku tabletów w tym roku świadczą ambicje jego uczestników, którzy są gotowi eksperymentować z kształtami i modelami wykorzystania tych urządzeń. Jeśli innowacje takie jak zamiar Apple zaoferowania iPada Pro z wyświetlaczem OLED pochodzą od głównych graczy na rynku, producenci drugorzędni są gotowi inwestować w segment tabletów bez względu na trudności. Już w pierwszym kwartale producenci tabletów spoza pierwszej piątki byli w stanie nie tylko zwiększyć swój udział w rynku z 20 do 23,6%, ale także zwiększyć dostawy produktów o 19,1% do 8 milionów produktów. Bazując na wynikach pierwszego kwartału, cały światowy rynek tabletów zwiększył wolumen dostaw o 1% rok do roku do 33,7 mln sztuk.

Pierwsze miejsce utrzymał Apple z udziałem na poziomie 35,6%, ale to zauważalnie mniej niż w roku ubiegłym 41,8%, a liczba sprzedanych iPadów spadła o 13,9% do 12 mln sztuk. Na tym tle Samsung, pozostający daleko w tyle z 6,8 milionami tabletów, wykazał stabilność zarówno pod względem udziału w rynku na poziomie 20,2%, jak i liczby dostaw tabletów, które wzrosły o 1,2%.

Huawei, który zajął trzecie miejsce, zwiększył swoje dostawy o 70,2% do 2,7 mln tabletów, głównie za sprawą rodzimego rynku Chin i sąsiednich krajów azjatyckich. Jednocześnie nadal zajmuje nie więcej niż 8,1% rynku światowego. Na czwartym miejscu znalazł się chiński Lenovo, który zwiększył dostawy swoich tabletów o 12,9% do 2,1 mln sztuk, ale ograniczył się do 6,3% rynku. Pierwszą piątkę zamyka Amazon, który zajmuje 6,1% światowego rynku, ale w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku zmniejszył dostawy tabletów o 18,2% do 2,05 mln sztuk. Popularność tabletów Amazona jest w dużej mierze uzależniona od autorskiej infrastruktury giganta e-commerce, która koncentruje się przede wszystkim na treściach anglojęzycznych.

Oprócz nowego iPada Pro z wyświetlaczami OLED, zdaniem analityków Canalys, zainteresowanie kupujących tabletami w tym roku będą napędzane różnymi składanymi modelami z elastycznymi wyświetlaczami, a także urządzeniami umożliwiającymi oglądanie obrazów stereoskopowych bez specjalnych okularów. W segmencie komercyjnym z pomocą przyjdzie stłumiony popyt wygenerowany w czasie pandemii. Na rynkach rozwijających się zainteresowanie tabletami będzie napędzane rozwojem sieci komunikacyjnych 5G.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz