Horror na pełnym morzu: autorzy Amnesia: A Machine for Pigs pokazali rozgrywkę z horroru Still Wakes the Deep o przetrwaniu na platformie wiertniczej
W ramach transmisji Xbox Partner Preview deweloperzy z brytyjskiego studia The Chinese Room (Dear Esther, Amnesia: A Machine for Pigs, Every’s Gone to the Rapture) zaprezentowali pierwszy zwiastun rozgrywki z horroru Still Wakes the Deep.
Wydarzenia Still Wakes the Deep rozgrywają się w 1975 roku na platformie wiertniczej Beira D na Morzu Północnym, która w wyniku katastrofy straciła kontakt ze światem zewnętrznym i zaczęła tonąć. Wcielając się w robotnika pozostawionego „sam na sam z nieopisaną grozą”, gracze będą musieli przetrwać na kołyszącej się konstrukcji, gdzie każdy zły krok może być ostatnim, eksplorować zalane korytarze i pokłady zniszczone przez burzę, szukać członków załogi i ukrywać się przed „bezlitosny” wróg (bohater nie będzie miał broni ani umiejętności).
Autorzy opisują Still Wakes the Deep jako „symfonię akcji, napięcia, drżenia i subtelnych emocji”. „Coś zmieniło Twoje życie w koszmar, w którym to, co znane, stało się niebezpieczne, a każdy dźwięk dochodzący z ciemności wywołuje panikę” – czytamy w opisie. „Oprzyj się pokusie zawrócenia i podążaj w nieznane”.
Równocześnie z publikacją filmu twórcy ujawnili nowe szczegóły i udostępnili świeże zrzuty ekranu w trzecim dzienniku dewelopera. Według starszego artysty zajmującego się środowiskiem Dominique’a Buttiensa studio postawiło sobie „bardzo wysoką poprzeczkę w zakresie wierności wizualnej i realizmu”. Pomimo niewielkiego zespołu autorzy chcą dorównać (a nawet przekroczyć) standardy najpiękniejszych współczesnych gier z realistyczną grafiką. Pomoże im w tym Unreal Engine 5, a w szczególności technologia geometrii mikropoligonalnej Nanite.
Główny projektant Rob McLachlan zauważył, że gra położy nacisk na zmienność środowiska. Użytkownicy często będą wracać do odwiedzonych wcześniej lokacji, zmienionych przez wodę i zniszczenie, i obserwować, jak zmienia się Beira D.
Still Wakes the Deep ukaże się na początku 2024 roku na PC (Steam), PlayStation 5, Xbox Series X i S. Horror zostanie natychmiast dodany do Xbox Game Pass. Potwierdzono tłumaczenie tekstu na język rosyjski.
Zobacz wszystkie zdjęcia (12)
Równolegle The Chinese Room pracuje nad Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Paradox Interactive powierzyło studiu produkcję gry RPG po niepowodzeniu z poprzednim deweloperem, firmą Hardsuit Labs. Premiera planowana jest jesienią 2024 roku na PC, PlayStation 5, Xbox Series X i S, a demonstracja rozgrywki ma nastąpić w styczniu.