Dyrektor narracyjny God of War Ragnarok, Matt Sophos, podzielił się kilkoma niezrealizowanymi pomysłami na temat losu Kratosa w grze w niedawnym wywiadzie dla MinnMax. Tekst zawiera spoilery dotyczące Ragnarok i God of War (2018).
Przypomnijmy, że w zakończeniu God of War (2018) jednoznacznie wskazują na nadchodzący wynik dla Kratosa. Graczom pokazano fresk przedstawiający śmierć Spartanina. Jednak w Ragnaroku przepowiednia się nie spełnia.
Według Sophos, w „bardzo, bardzo wczesnym” szkicu scenariusza, który zespół pokazał reżyserowi Ragnarok Ericowi Williamsowi, Kratos zginął w tej samej walce z Thorem od samego początku gry.
Jednak nawet w tym przypadku Kratos nie umarł na zawsze. Założono, że po 20 latach (ale jeszcze w ramach gry) upadłego Spartanina z krainy umarłych Helheim uratuje jego syn Atreus.
Williamsowi nie spodobał się ten pomysł i szybko go porzucił: taka „sztuczka” graczy z pewnością nie zrobiłaby wrażenia. Zespół chciał zakwestionować przepowiednie i pojęcie losu popularne w mitologii nordyckiej.
„Nie ma niczego, co zostało zapisane, czego nie można napisać od nowa. Tak długo, jak jesteś gotowy na zmianę, nie jesteś związany przez los. Kiedy do tego doszliśmy i zdecydowaliśmy, jaką historię chcemy opowiedzieć, zdaliśmy sobie sprawę: Kratos nie może umrzeć ”- wyjaśnił Sophos.
God of War Ragnarok zadebiutował 9 listopada 2022 roku na PS4 i PS5. Gra zebrała wysokie oceny (94% w serwisie Metacritic) i do 1 lutego 2023 roku sprzedała się w ponad 11 milionach egzemplarzy na całym świecie.