Sony będzie oznaczać gry na nadchodzącą konsolę PlayStation 5 Pro plakietką „PS5 Pro Enhanced”, które oferują obsługę większej liczby klatek na sekundę, wyższych rozdzielczości lub ulepszonego śledzenia promieni, podają źródła Tom Henderson z Insider Gaming.
Według Hendersona Sony poinformowało twórców o warunkach, na jakich ich gry będą mogły otrzymać etykietę „PS5 Pro Enhanced”. Aby to zrobić, konieczne jest, aby dana gra spełniała jeden z następujących wymagań:
Obsługa wyższej rozdzielczości docelowej na PS5 Pro w porównaniu ze stałą rozdzielczością na zwykłej konsoli PS5; na PS5 Pro taka gra powinna mieć zwiększoną docelową maksymalną rozdzielczość w porównaniu do zwykłego PS5, gdzie gra obsługuje dynamiczną rozdzielczość; taka rozgrywka powinna zapewniać wyższą docelową liczbę klatek na sekundę w porównaniu ze stałą liczbą klatek na sekundę na zwykłym PS5; Gra powinna obsługiwać efekty ray tracingu dla PS5 Pro.
Etykieta „Enhanced” dla gier pojawiła się po raz pierwszy w ekosystemie PlayStation wraz z premierą PlayStation 4 Pro. Oznaczało to, że gra wykorzystała zalety konsoli PS4 Pro, zapewniając lepszą liczbę klatek na sekundę i obsługę wyższych rozdzielczości. Sony chce, aby gry oznaczone jako „PS5 Pro Enhanced” oferowały obsługę ekskluzywnego trybu graficznego PS5 Pro, który będzie łączyć:
obsługa skalowania do 4K przy użyciu nowej technologii PSSR (PlayStation Spectral Super rozdzielczość); stabilne 60 klatek na sekundę; obsługa efektów ray tracingu lub ulepszone ray tracing w porównaniu do zwykłego PS5.
Te ulepszenia będą możliwe dzięki o 28% szybszej pamięci RAM, o 45% wydajniejszemu podsystemowi graficznemu PS5 Pro, a także obsłudze nowego trybu wydajności procesora konsoli, który zwiększy jego taktowanie o 10% – pisze Henderson. W sumie ulepszona charakterystyka konsoli sprawi, że będzie ona o 45% szybsza od zwykłego modelu i zapewni dwukrotnie większą prędkość renderowania.