Gry i sztuczna inteligencja napędzają 47% wzrost zysków Tencent

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Chińska firma Tencent odnotowała wzrost zysku netto za trzeci kwartał. Wolumen zysku uzyskanego w okresie sprawozdawczym wzrósł o 47% w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku i wyniósł 53,23 miliarda juanów (7,36 miliarda dolarów). Liczba ta była znacznie wyższa od prognoz analityków, którzy oczekiwali kwartalnego zysku Tencent na poziomie około 46,18 miliarda juanów.

Przychody firmy za ten kwartał wyniosły 167,193 miliardów juanów, co oznacza wzrost o 8% w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku. Dział gier w dalszym ciągu jest najbardziej dochodowy, a przychody krajowe wzrosły o 14% rok do roku, do 37,3 miliarda RMB, a przychody globalne wzrosły o 11% rok do roku, do 14,5 miliarda RMB.

Segment reklamy internetowej Tencent odnotował w trzecim kwartale wzrost o 17% rok do roku, do 29,99 miliarda RMB. Firma przypisała to „wysokiemu poziomowi zapotrzebowania reklamodawców” na krótkie filmy, miniaplikacje i funkcje wyszukiwania w firmowym komunikatorze Weixin na rynku chińskim i WeChat poza granicami kraju. Średnia miesięczna liczba użytkowników komunikatorów wzrosła o 3% w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku i wyniosła 1,38 miliarda osób.

Tencent zwrócił także uwagę na korzyści płynące z wykorzystania autorskich funkcji opartych na sztucznej inteligencji. „Coraz częściej widzimy wymierne korzyści z integracji sztucznej inteligencji z naszymi produktami i procesami, w tym usługami marketingowymi i technologiami chmurowymi, i będziemy nadal inwestować w technologie, narzędzia i rozwiązania obsługujące sztuczną inteligencję, które pomagają użytkownikom i partnerom” – stwierdził Tencent w oświadczeniu.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz