Gracze odkryli jedną z przyczyn słabego działania Cities: Skylines II – zęby typu high-poly

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Strategia miejska Cities: Skylines II wyraźnie nie była w pełni gotowa do wydania. Podczas gdy programiści z Colossal Order starają się poprawić wydajność, gracze próbują zrozumieć przyczyny problemów.

Jak zauważył użytkownik Hexcoder0 z forum Reddit, z nieznanego powodu Cities: Skylines II renderuje zęby każdego obywatela w pełnej rozdzielczości, niezależnie od odległości kamery.

Zwykle, aby oszczędzać zasoby, gry zmniejszają szczegółowość odległych obiektów. Nie dzieje się tak z zębami przechodniów w Cities: Skylines II, choć z lotu ptaka nikt ich nigdy nie zobaczy.

Innymi słowy, gra zużywa zasoby systemowe na wyświetlanie niewidocznych dla oka szczegółów. Według Hexcoder0 dodanie różnych poziomów szczegółowości takich obiektów może poprawić wydajność o 50% (lub więcej).

W międzyczasie twórcy wypuścili pierwszą popremierową łatkę (z szeregu planowanych) do Cities: Skylines II, w której udoskonalono wydajność. Aktualizacja jest obecnie dostępna tylko dla wersji gry na platformie Steam.

Łatka 1.0.11f1 przyniosła ze sobą następujące zmiany:

poziom szczegółowości jest teraz niezależny od rozdzielczości; drobna optymalizacja mgły; optymalizacja i regulacja głębi ostrości; globalna regulacja oświetlenia; ogólna optymalizacja zacinania się, a w szczególności pojawiania się/poziomowania budynków; eliminowanie awarii.

Cities: Skylines II ukazało się 24 października na PC (Steam, Microsoft Store, PC Game Pass), a wiosną 2024 roku trafi na PS5, Xbox Series X i S. Na Steamie gra ma obecnie ocenę 54% (na podstawie 19 tys. recenzji), a na Metacritic projekt uzyskał 76%.

Źródła:

Reddit Społeczność Steam Komentarz ( ) Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Twórcy Cities: Skylines II wyjaśnili, dlaczego nie przełożyli premiery i ujawnili plan poprawy wydajności „Jak można to wypuścić”: gracze zmiażdżyli Cities: Skylines II w momencie premiery na Steamie Moskwy nie zbudowano od razu: krytycy wydali swój werdykt w sprawie Cities: Skylines II Niektórzy nabywcy Marvel’s Spider-Man 2 na płytach wyciągnęli krótki kij – ich gra nie chce się zainstalować i nic nie pomaga EA Sports FC 24 odkryło błąd, który pozwala pokonać każdego przeciwnika – fani trąbią na alarm, Electronic Arts jest nieaktywne Fani sfinalizowali łączoną wersję gry STALKER 2: Heart of Chornobyl – 70% fabuły, działające zapisy i rozwiązanie dla słabych komputerów

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz