General Motors ogranicza ponad 1000 inżynierów oprogramowania, głównie w Stanach Zjednoczonych. W ciągu ostatnich kilku lat firma rozszerzyła kadrę programistyczną, aby uwierzyć, że nowe usługi, takie jak łączenie klientów ze stacjami ładowania, treściami cyfrowymi i innymi firmami niemotoryzujących, pewnego dnia dodadzą miliardy dolarów rocznych przychodów. Wydaje się, że coś poszło nie tak.
Budując przyszłość GM, musimy uprościć szybkość i doskonałość, podejmować odważne decyzje i priorytetowo traktować inwestycje, które będą miały największy wpływ, potwierdził rzecznik GM, nie podając dokładnej liczby zwolnionych. Nie wiadomo, jak bardzo ta decyzja zmniejszy całkowitą liczbę oficerów ds. rozwoju oprogramowania. Ponad 600 programistów zostanie zwolnionych w samotne urządzenie GM w Michigan.
Oprogramowanie odgrywa coraz większą rolę w zarządzaniu systemami samochodu, od kontroli ładowania akumulatora i obsługi po wyświetlanie treści rozrywkowych. Wprowadzenie nowego oprogramowania było bardzo problematyczne dla GM. Ze względu na negatywną reakcję konsumentów na zastąpienie Apple CarPlay własnym systemem informacyjnym i rozrywkowym, firma została zmuszona do zawieszenia sprzedaży elektrycznego SUV-a Chevroleta Blazera. GM boryka się również z problemami w samochodzie elektrycznym Cadillac Lyriq EV z powodu awarii oprogramowania.
Redukcja programistów na dużą skalę nastąpiła dwa miesiące po tym, jak byli dyrektorzy David Richardson i Baris Cetinok przejęli stanowisko starszych wiceprezesów w grupie GM.
Na porannych aukcjach w poniedziałek cena akcji GM pozostała prawie niezmieniona, pomimo masowego zwolnienia specjalistów od oprogramowania.