Główny projektant zadań w Starfield zamienia Bethesdę na ambitną grę RPG Wyrdsong

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Dzień wcześniej, 16 października, po długiej karierze w Bethesdzie, odejście z firmy ogłosił nie tylko szef jej działu wydawniczego, Pete Hines, ale także jeden z kluczowych twórców kosmicznej gry RPG Starfield.

Mowa o wiodącym projektantze questów w Starfield, Williamie Shenie, który na swoim mikroblogu ogłosił swoje odejście z Bethesda Game Studios. Specjalista pracował w studiu przez prawie 15 lat.

Oprócz Starfielda, podczas swojej pracy w Bethesda Game Studios, Shen miał swój udział w tworzeniu The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 4 (w tym dodatku Far Harbor) i Fallout 76.

Specjalista z takim doświadczeniem nie pozostał jednak bez pracy: po odejściu z Bethesdy Shen dołączył do Something Wicked Games, studia założonego przez ludzi z Obsidian, BioWare i samej Bethesdy.

W Something Wicked Games Shen przyjął rolę głównego projektanta treści przy swojej pierwszej grze, ambitnej grze RPG Wyrdsong z otwartym światem, której akcja rozgrywa się w fikcyjnej wersji średniowiecznej Portugalii.

Something Wicked zatrudnia obecnie 38 pracowników, ale spodziewa się, że liczba ta wzrośnie do ponad stu, gdy rozwój Wyrdsong zacznie się pełną parą. Studiem kieruje inny weteran Bethesdy, Jeff Gardiner.

Wyrdsong powstaje w Unreal Engine 5 i nie ma jeszcze daty premiery. Nie ujawniono także platform docelowych. Projekt wydawcą będzie chińska firma NetEase Games, która zapewniła Something Wicked dofinansowanie w wysokości 13,2 mln dolarów.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz