W momencie premiery liczba graczy Starfield z Bethesda Game Studio osiągnęła „astronomiczny” szczyt widowni – 10 milionów. Jak się okazało, kosmiczne RPG również dobrze się sprzedaje.
Analityk firmy Circana, Mat Piscatella, poinformował na swoim mikroblogu, że w regionie amerykańskim Starfield stała się we wrześniu najlepiej sprzedającą się grą, nawet nie biorąc pod uwagę sukcesu uaktualnienia do edycji premium (z wczesnym dostępem).
Starfield był bestsellerem (pod względem finansowym) na PC i konsole Xbox, ale – jak wyjaśnia Piscatella – najlepiej radziła sobie wersja na PC. Obie gry są także dostępne w ramach Game Pass.
Osiągnięty wynik pozwolił Starfieldowi od razu zająć siódme miejsce w rankingu głównych amerykańskich bestsellerów 2023 roku, pokonując Mortal Kombat 1 i remake Resident Evil 4. Na czele zestawienia w dalszym ciągu znajduje się Hogwarts Legacy.
Firma Microsoft przyznała w przeszłości, że korzystanie z usługi Game Pass negatywnie wpływa na sprzedaż gier w ciągu 12 miesięcy od objęcia subskrypcją. Najbliższe 11 miesięcy dla Starfield może zatem być mniej udane.
Sprzedaż Starfield na Steamie faktycznie spadła w porównaniu do pierwszych tygodni: miesiąc po premierze kosmiczne RPG wypadło z pierwszej 10-tki, a w najnowszym zestawieniu (od 10 do 17 października) plasuje się dopiero na 37. miejscu.
Starfield ukazało się 6 września na komputerach PC (Steam, Microsoft Store), Xbox Series X i S oraz Game Pass (PC i Xbox). Gra miała ukazać się na PS5, jednak Microsoft zdecydował się uczynić projekt wyłącznie na konsolę.