Twórcy gadżetu AI Rabbit R1, który stał się hitem na targach CES 2024, ogłosili współpracę ze start-upem AI Perplexity. W ramach współpracy gadżet R1 zintegruje „konwersacyjną sztuczną inteligencję opartą na odpowiedziach”. W przeciwieństwie do dużych modeli językowych (LLM), które mogą odwoływać się jedynie do danych do określonej daty w przeszłości, algorytm w R1 będzie w stanie generować „aktualne odpowiedzi bez żadnych ograniczeń związanych z wiedzą”.
Według współzałożyciela Perplexity, Aravinda Srinivasa, pierwsze 100 tysięcy nabywców gadżetu R1 stanie się także posiadaczami rocznej subskrypcji Perplexity Pro. Dzięki tej subskrypcji użytkownicy uzyskują dostęp do różnych popularnych LLM, w tym GPT-4, Claude 2.1 i Gemini, między którymi można szybko przełączać się w zależności od preferencji i zadań.
Regularna cena subskrypcji asystenta wyszukiwania Perplexity Pro AI wynosi 20 USD miesięcznie. Jeden z postów Rabbit w sieci społecznościowej X wspomniał również, że algorytm Perplexity będzie działał w R1 „wraz z innymi wiodącymi LLM”, które nie zostały jeszcze nazwane i bez subskrypcji.
Przypomnijmy, że gadżet Rabbit R1 wyposażony jest w niewielki wyświetlacz, obrotową kamerę oraz kółko przewijania, które pomaga w interakcji z wbudowanym asystentem AI. Urządzenie umożliwia wykorzystanie jednego interfejsu platformy Rabbit OS do zarządzania różnymi aplikacjami mobilnymi i usługami różnych twórców: muzyką, składaniem zamówień na dostawę jedzenia, zamawianiem taksówki, wysyłaniem wiadomości itp. Gadżet kosztuje 199 dolarów i od chwili premiery wydano już ponad 50 tys. zamówień wstępnych Zamówienia R1.